Widerøe på lufta med tre minutter reklamefilm

Widerøe har nå avsluttet sitt interaktive musikkvideoprosjekt rundt den spesialskrevne låten «Lite og Stort», og fredag kveld ble sluttresultatet sendt i en over tre minutter lang reklamefilm på TV2.

50544 dbf10 original

– Dette var en flott avslutning på en veldig spennende aktivitet, sier Prosjektleder Markedskommunikasjon i Widerøe, Hanne Bruusgaard.

– Mottakelsen hos folk har vært overveldende, og vi har hatt et sekssifret antall besøkende på nettsiden og er veldig stolte over sluttresultatet, sier Bruusgaard.

McCann Oslo og Widerøe har høstet mange priser fra ulike idéer på konseptet «Hele Norge. Hele tiden». Det ble også premiert for godt dokumentert effekt med fire stjerner i årets Stella. Siste skudd på stammen er den spesialskrevne låten «Lite og Stort», med det inntil nylig helt ukjente bandet No. 4. Samtidig med utgivelsen lanserte Widerøe den digitale kampanjen, hvor man kunne laste opp foto og film til en interaktiv musikkvideo.

– Vi ville ha en ekte låt fra en ekte artist. Ambisjonen var å få laget en låt som formidlet «hele Norge» på en måte som også fanget Widerøes personlighet, sa McCann-teamet Stein Simonsen og Torstein Greni da kampanjen ble lansert i april. Kontakten med No. 4 fikk de gjennom musikkbyrået Ohlogy, som også har stått for musikkarbeidet på tidligere Widerøe-kampanjer.

For bandet har Widerøe-prosjektet vært billetten til å nå et stort publikum i hele landet. «Lite og Stort» ble etter kort tid A-listet på NRK P1, Norges største radiokanal, og har ført til flere radio- og TV-opptredener, samt spillejobber på festivaler, som Slottsfjell og Piknik i Parken.

Den over tre minutter lange musikkvideoen ble sendt i sin helhet som reklamefilm på TV2 fredag 29.8 klokken 19:55, rett før Idol. Kampanjen har allerede blitt stemt frem som «Månedens Arbeid» av Kreativt Forum sine lesere.