XXL får reklameskryt

I det siste har vi erfart at OL og reklame kan være en vanskelig og utakknemlig øvelse. Men XXL får skryt i både inn- og utland for sitt pikekyss.

42922 d006e original

Mens Telenor og Statoil reduserer frekvensen på reklamefilmene sine under OL-øvelsene, går XXL-reklamen sin seiersgang på utenlandske medier og nettsteder takket være et ganske uskyldig kyss mellom to kvinner i en ellers heidundrende og actionfylt film.

Payoffen setter det hele i kontekst: «Uansett hvilket lag du spiller på». Homostikket til OL-vert Vladimir Putin har nådd millioner i løpet av fem dager på videonettsteder som Youtube og Break.com, i tillegg til haugevis av likes på Facebook.

– Vi fikk jo servert en pasning. XXLs slagord er «All sports united», da er det også viktig at alle som vil får delta akkurat slik de er, sier innkjøps- og markedsdirektør Tom Erik Kjønø i XXL til NRK.no.