Young Film Lions for miljøet

MTVs Switch-kampanje er nok en gang kunden i Young Lions Film-konkurranse. Men årets utfordring er det motsatte av fjorårets.



Under briefingen for de unge teamene fortalte John Jackson, som er direktør for «social responsibility» for MTV, at der fjorårets budskap var å «switche» av (det være seg strøm, varmtvann, osv) for å redde planeten, så er årets budskap å «switche» på i bevisstheten om hva slags miljøutfordringer planeten vår står foran.

Forførende miljøbudskap – I år må vi gjøre hva vi kan for å få opp bevisstheten om klimaforandringene, og dette er kjernen i briefen. Filmen dere skal lage bør være morsom, attraktiv … ja, bortimot forførerisk – og bør indikere at man kan ha en kul livsstil uten å ødelegge miljøet. Dette blir mye vanskeligere enn fjorårets brief, jeg vet ikke en gang om det er mulig, sa Jackson.

De 26 teamene som deltar i konkurransen får 48 timer på å lage en 60-sekunders viralfilm myntet på et publikum i aldersgruppen 15-25. Teamet fra Norge som deltar er Silje Linge og Michael Middelton fra Bergens-byrået Bug.