Young Lions print til Sør-Amerika
Cannes Lions: Det norske teamet nådde ikke opp i Young Lions Print Competition, der vinneren ble Peru.
Blant 43 bidrag nådde ikke Try-teamet, Lars Kristian Harveg og Jonas Grønneren til topps i print.
De unge lovende fikk 24 timer til rådighet under konkurransen, der annonsen skulle være for et veldedig formål, som tidligere. Kunden ble holdt hemmelig frem til konkurransedagen. I år var briefen for Plan, med hovedfokus på jenter.
Jobbene ble juryert av printjuryen i Cannes Lions, som lot de håpefulle vente lenge på resultatet.
Sør-Amerika toppet listen. Danskene imponerte med sin 3. plass mens både sølvet og gullet gikk til Sør-Amerika, henholdsvis Colombia og Peru. Vinnerteamet får gratis delegat til neste år som premie i tillegg til heder og ære.
Turte ikke håpe på gull. Det norske teamet hadde selvsagt håpet det skulle gå bedre, men resultatet var ikke uventet.
– Vi forventet ikke å komme på pallen, men er veldig inspirert til å lage noe bedre, sier teamet som nå ser frem til resten av festivalen.
Fortsatt håp. Enda et norskt team konkurrerer i Young Lions, og kan enda vinne. Thomas Straw fra OMD og Ola Winsnes fra Omnicom deltar i mediakategorien som blir offentliggjort i morgen.
Harveg og Grønneren konkurrerte også under Young Lions i 2008. De havnet da i mediakategorien ved en feil.