ANTI vokste med 25 i løpet av pandemien

I løpet av pandemiårene ’20 og ’21 har ANTI vokst tilsvarende et lite byrå. Hele 25 nyansettelser i design, TV og reklame er på plass.

Anti gangx
Den nye gjengen i ANTI.

– Størrelse har aldri vært viktig for oss, fokuset har alltid vært å utvikle oss til et bedre byrå der vi har det godt på jobb. Vi skal være et sted kreative folk får slippe seg løs og være seg selv, og takket være flere spennende oppdrag, har vi fått mulighet til å ansette så mange flinke folk til å gjøre nettopp dette, sier gründer og byråleder Kenneth Pedersen.

– Og allerede nå merker vi at vi er et bedre byrå, for dette er folk som har ferdighetene vi og kundene våre trenger, ikke minst deler de vårt syn på å utfordre det etablerte, fortsetter daglig leder Kristin Holst Grimstad.

Designere og utviklere

Inn dørene i Sofienberggata har det kommet fire nye designere, i Saeed Salimi, Markus Storsveen, Veronika Artiuschenko (fra ANTI Bergen) og Kim-André Solberg Monsen (fra SDG). – Disse har allerede rukket å løfte jobbene våre noen ekstra hakk, og med litt ulike bakgrunner bidrar de til gode diskusjoner med kunder og morsomme historier i lunsjen, sier Grimstad.

Det digitale teamet i ANTI har også vokst, med utviklerne Lasse Mejlvang Tvedt (fra Uppercase) og Henrik Herland Boelsmand og de digitale designerne Thomas Sannes (fra Try Apt) og Julianne Øien.

– Alt vi gjør er jo digitalt, men nå har vi i større grad mulighet til å utvikle teknologi sammen med identiteter og kommunikasjon, som er veldig spennende.

Mer TV og motion

TV 2-suksessen «Hjerteslag» har gitt ANTI større ambisjoner på drama, og har derfor styrket teamet med Ingunn Rensel (fra NRK) som produsent, både for TV og podcast. Rensel er allerede i gang med å produsere nye historier fra ANTI, som ifølge Pedersen og Grimstad garantert vil bli lagt merke til.

Motion design har mer enn doblet seg med Vivian Ramfjord (fra Los) og Mads Hornsletten (fra Øyedrops).

– Motion er jo limet i byrået vårt, og en viktig del av alt vi gjør på identitet, kommunikasjon og TV. Her har Alexander fått to kjempeflinke kollegaer som gjør vårt motion-lag til et av de beste i landet, sier Kristin Holst Grimstad.

Reklame doblet seg

Reklame har heller ikke ligget på latsiden, og med nye kunder og flere oppdrag har hele fire kreative team blitt en del av ANTI. Elise Apall Bjørgsvik og Bjørn Solli (fra Westerdals), Kaja Wang og Nora Eide (fra Anorak), Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge (fra Kitchen) og Trym Bjor Aasheim og Jakob August Andresen (fra Anorak) har alle bidratt til å gjøre ANTI til et reklamebyrå å regne med.

De kreative teamene suppleres av kommunikasjonsdesignerne Francesca Miani (fra SMFB), Maria Myhre (fra Los & co) og Mathilde Sjulstad (fra Westerdals) som skal bidra til å lage iøynefallende og tydelige kommunikasjonskonsepter.

– ANTI opplever stor etterspørsel etter reklame og kommunikasjon, og her har vi vært så heldige å finne de beste folka som skal hjelpe oss og kundene å skape interference. Reklame er jo mer enn doblet i størrelse de siste to årene, og det sier jo sitt, sier Grimstad.

– Så mye flinke folk, midt oppi de rare åra

For å holde orden på kunder, prosjekter, ressurser og produksjoner er Nora Gauslaa (Kitchen), Mari Jacobsen (fra SMFB) og Helene Grindheim (fra the Oslo Company), som begge skal jobbe med tverrfaglige prosjekter i ANTI.

– Det er veldig gledelig at vi har klart å rekruttere så mye flinke folk, midt oppi de rare åra dette har vært. De må ha oss unnskyldt at vi ikke klarte å skrive pressemeldinger på hver og en når de begynte, men de er jo ansatt av samme grunn som at pressemeldingene ble forsinka, nemlig at det går veldig bra for ANTI, sier Kenneth Pedersen.