Apriil henter rådgiver Yousef Musavi

Yousef Musavi begynner i Apriil PR Oslo. Han kom sist fra stillingen som Head of Brand Experience i Clas Ohlson der han ledet den nordiske markedsavdelingen. Før det har han erfaring fra blant annet Trigger, Geelmuyden Kiese og Facebook.

IMG 0652
Yousef Musavi går fra å være Head of Brand Experience i Clas Ohlson til å bli rådgiver i Aprill PR Oslo.

– Det er veldig gøy å kunne fortelle at vi har fått en ny, erfaren kollega på plass. Vi har vokst gjennom hele 2023 og Yousef blir viktig for videre utvikling. Han blir en ny nøkkelspiller i Apriil-fellesskapet der vi ønsker å dra nytte av hans tverrfaglige kompetanse og erfaring innen PR, strategi, merkevarebygging, og reklame, sier Vibeke Johannesen, partner og byråleder i Apriil PR Oslo.

Musavi har lang erfaring med å drive store og små PR-kampanjer med spesiell vekt på kreativ kommunikasjon og PR i samspill.

– Yousef har de riktige verktøyene på plass for å bidra i den fasen vi er inne i. Han vil jobbe strategisk med å utvikle Apriil som fellesskap og ikke minst inn mot både eksisterende og nye kunder, i hele landet. Vi gleder oss veldig over å ha fått han med på laget, forteller Johannesen.

Måtte hoppe på muligheten

PR-miljøet til Apriil i Oslo vokser, og det sitter nå åtte rådgivere i de nyoppussede lokalene i Hausmanns Hus, sammen med blant annet Apriil Media, Ludens, Foll Reklame, Fladby AS og Respons Analyse.

– Etter å ha jobbet i denne bransjen de siste ti årene var jeg usikker på hvor jeg ville begynne igjen, og satt en stund på gjerdet etter mitt siste oppdrag. Men da jeg kom i kontakt med Vibeke, og hun kunne fortelle meg om ambisjonene de har for Apriil, måtte jeg bare hoppe på muligheten. Det er ikke hver dag man kan være med på å utvikle et fullservicebyrå bestående av så mange kompetente mennesker som ønsker å utfordre det etablerte, sier Yousef.

– Jeg har fulgt med Yousef og kampanjene han har bidratt på lenge, og gleder meg veldig til å jobbe sammen med han, sier Kristin Weber, partner og seniorrådgiver

Apriil-fellesskapet består i dag av flere byråer, som leverer alt fra PR, design, digitalt innhold og reklame, til event, print og digital markedsføring. Det er rundt 150 ansatte i Bergen, Oslo, Stavanger og Hamar. Apriil er endel av Media Bergen som også eier byråer som Respons Analyse og Per Høj.