Aram til ANTI

Med ansettelsen av Aram Zarkoob Vaughan som leder for fagområdene content, TV og reklame, styrker ANTI ledergruppen med enda en dame. Nå utgjør kvinner fire av seks toppledere i byrået.

90835 431c1 original
Kvinnetungt på toppen: Kenneth Pedersen, Aram Zarkoob Vaughan og Birgitte Bruusgaard.

ANTI, som i disse dager feirer 10 år, har ansatt Aram Zarkoob Vaughan som leder for fagområdene content, TV og reklame.

– De siste par årene har vi jobbet med å omstrukturere byrået. Det har vært viktig å gjøre det synlig for våre kunder at vi er et selskap som drar gode synergier mellom de ulike fagområdene vi har internt, sier administrerende direktør Kenneth Pedersen.

Byrået har blant annet fusjonert områdene TV, content, reklame og design.

– Allerede har dette vist seg å gi gode resultater ved at vi har vunnet mange pitcher innenfor kommunikasjon og innhold siste seks måneder. Behovene hos kundene endrer seg, og det gjør også ANTI. Ansettelsen av Aram vil bidra til at vi til enhver tid får brukt de beste kreative og strategiske kreftene vi har, uansett hva slags oppgaver vi skal løse, fortsetter Pedersen.

Kvinne, under femti og fra Iran

Aram Zarkoob Vaughan har bakgrunn fra Kitchen reklamebyrå som kreativ produsent, der hun også har vært partner og sittet i ledergruppen i selskapet. I Kitchen har hun jobbet med kunder som SpareBank1, Fretex og mange flere.

– ANTI har alltid vært et annerledes byrå, et sted man blir nysgjerrig på. Man vet aldri hva som kommer derfra. Det kan være alt fra denim, sykler, prisvinnende design til sterke reklamekonsepter eller nyvinnende TV-serier som «Jeg mot meg» for NRK eller «Hvor er Thea» for TV 2, sier Aram Zarkoob Vaughan.

– Siden jeg er kvinne, under femti og fra Iran, altså alt man ikke forventer av en leder i kommunikasjonsbransjen, føler jeg meg allerede godt hjemme i et selskap som ofte har gått motstrøms av det etablerte, fortsetter hun.

– I ANTI er det et meget sterkt faglig miljø, og sammen skal vi fortsette å bygge et sterkt kreativt miljø som tror på at innsiktsfullt innhold kan skape positive endringer for folk, TV-selskaper og annonsører fremover.

Flest kvinner i ledelsen?

Byråleder Pedersen slår uvitenskapelig, men med «ganske god sikkerhet» fast at byrået nå har den største kvinneandelen i ledelsen av alle norske byråer over en viss størrelse (ANTI er omtrent 90 medarbeidere, med kontorer i Oslo, Bergen, Hamar og Trondheim).

– Fire av seks i toppledelsen er kvinner, og det er ikke verst til å være et byrå som tidligere ble drevet kun av menn i svart, sier Kenneth Pedersen og ler.

Birgitte Bruusgaard, som til nå har ledet TV og content delen av ANTI, fortsetter som Executive Producer og Creative Advisor & Partner, og som en del av ledergruppen i selskapet.