Bekk styrkes på design og mikrotekst

Jula kom tidlig til Bekk i år, som fikk fire nye kreative hoder på tampen av året: Marlin Tollefsen, Hanna Blisten, Amira Azmi og Christoffer Aadalen.

91682 3e845 original
Fra venstre: Marlin Tollefsen, Hanna Blisten, Amira Azmi og Christoffer Aadalen. Foto © Bekk

Teknologiselskapet Bekk er et tverrfaglig miljø med prosjekter innen alt fra visuell identitet til digital tjenesteutvikling. Nå har selskapet skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter:

  • Marlin Vanebo Tollefsen startet i Bekk i august etter å ha fullført designutdanningen ved Høyskolen Kristiania. Hun kom først inn som intern mens hun fullførte hovedoppgaven sin, som gikk ut på å lage et mobilspill som skulle øke barnas bevissthet rundt forsøpling av havet.
  • Christoffer Aadalen kom til Bekk en måned etter Marlin. Han er dansk, oppvokst i Sveits og bor i Norge. Christoffer er utdannet i både Sveits og ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har flere års erfaring fra å drive eget designstudio.
  • Amira Azmi er siste tilskuddet til designmiljøet og startet nå i november. Hun er utdannet fra Nanyang Technological University i Singapore og University of Leeds. Som en del av utdanningen har Amira hatt en flere internships, blant annet hos norske Bleed.
  • Hanna Blisten kom til Bekk i desember, etter tre år som innholdsrådgiver i Netlife. Hun har journalistikkutdannelse fra Norges Kreative Fagskole og erfaring som journalist i lokal-, region- og riksaviser, men etablerte seg raskt i UX-bransjen etter redaktørroller i Posten og Bring og Jernia.

– De siste månedene har vi fått fire spennende og sterke profiler med bakgrunner som passer godt til det kreative miljøet vårt, utbroderer administrerende direktør Olav Folkestad i Bekk.

– I likhet med mange andre aktører i bransjen merker vi at design, design thinking, digital produktutvikling og generell digitalisering står høyt på agendaen hos norske selskaper. Samtidig ser vi verdien av å tilby hjelp med tekstproduksjon og konsekvent ordbruk, for å gjøre brukeropplevelsen i selve produktet enda bedre, avslutter Folkestad.


Annonse: