Bold Scandinavia styrker laget

Bold vokser og har i løpet av våren fått flere nye talenter inn gjennom dørene. Når byrået ansetter fire nye er det både unge talenter såvel som erfaren prosjektleder og senior designer.

Bold Scandinavia
Fra venstre: Lars Bjørnstad, Elisabeth Jahr Hilde, Vanja Andersen og Matthes Alpheis. Foto: Bold Scandinavia

Bold ser tilbake på et godt rekrutteringsår så langt. Byrået utvikler merkevarer og visuelle identitet for større norske og internasjonale selskaper, og har ifølge seg selv vind i seilene.

– De sterkeste merkevareopplevelsene springer ut fra en tydelig konseptuell ide, som danner grunnlaget for merkevares identitet og uttrykk. Kompetansen vi nå har fått på laget er avgjørende for å lykkes med å utvikle holistiske merkevarer som skiller seg ut, sier Tine Moe Løvberg, CEO i Bold.

Elisabeth Hilde kommer fra Bleed og trer inn som Account Manager. Hun har de senere årene jobbet som prosjektleder i SMFB og Bleed der hun har ledet både prosjekter for kunder som Intersport, Obs, Universitet i Oslo og Historisk Museum. Elisabeth har utdannelse innen prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, og er i tillegg utdannet fotograf og har flere års erfaring som fotograf i Norges beste fotomiljø.

– Jeg har fulgt Bold fra starten og ser veldig frem til å jobbe med denne dyktige og fine gjengen. De er ledende på design og har også et godt nettverk i NoA, som gir de bredden og styrken til å levere topp kvalitet. Det er inspirerende, sier Elisabeth Hilde.

– Litt som en drøm

Inn på designsiden har Bold hentet Vanja Andersen som er nyutdannet designer. Andersen har studert ved Falmouth University i England og har erfaring fra Metric. Hun har skilt seg ut i mengden med sine ferdigheter innen motion og identitetsutvikling. Nå er hun klar for nye utfordringer hos Bold.

– Jeg har lenge sett opp til Bold og beundret arbeidet deres, så det at jeg er her i dag er litt som en drøm, uansett hvor klisjé det måtte virke. Det å være rundt så utrolig dyktige, og ikke minst fine folk som virkelig har solid håndverk innenfor design-verden, er helt vilt inspirerende! De har virkelig tatt meg i mot med åpne armer og jeg ser virkelig fram til tiden videre hos denne gjengen, sier Vanja Andersen

– Et studio som står for klarhet, konsistens og kreativ fortreffelighet

Matthes Alpheis har funnet veien fra Tyskland hvor han er utdannet innen Samfunns- og økonomikommunikasjon, og har jobbet som kulturmanager i over ti år. Alpheis er et unikt tilskudd til bredden i Bold med sin spennende bakgrunn styrker han den strategiske rådgiversiden i byrået.

– Jeg er ekstremt stolt over å være en del av Bold og å kunne bidra kreativt i utviklingen av unike merkevarer. I min tid som dramaturg i Berlins kulturscene var jeg opptatt av å kombinere førsteklasses kunstnerisk performance med opplevelser av nærhet og resonans. Det er desto mer givende å jobbe for et studio som står for klarhet, konsistens og kreativ fortreffelighet, sier Alpheis.

Bold har også knyttet til seg senior designer Lars Bjørnstad. En allsidig og systematisk senior brand designer med over 15 års erfaring med utvikling av merkevarer. Bjørnstad har jobbet både i Norge og Danmark for de mest etablerte merkevarebyråene, blant annet Kontrapunkt, E-types og Re-public. På kundelisten hans står det små og store selskaper og kulturelle institusjoner.

– Mens jeg jobbet i København har jeg hele tiden hatt et godt øye til design i Norge og spesielt Bold. Derfor er det utrolig spennende å endelig få være en del av det og å få jobbe med så dyktige og inspirerende mennesker, sier Bjørnstad.