Capadirektør til Magma

Etter 11 år som blant annet nasjonal salgssjef og direktør i CAPA Kinoreklame AS melder Tor Steinar Olsen overgang til reklame- og digitalbyrået Magma i Bergen.



Tor Steinar Olsen (45) har lang fartstid i mediebransjen. Først som salgs- og markedssjef i Avisa Nordhordland, prosjektleder i Bergensavisen og de 11 siste årene i ulike stillinger i Capa Kinoreklame AS. De to siste årene har Olsen arbeidet som direktør med ansvar for marked, konsept og forretningsutvikling, samt utvikling av salgspersonalet i organisasjonen.
– Han besitter en unik kompetanse innenfor mediestrategisk rådgivning, ledelse, forretningsutvikling, salg og markedsføring. Tor Steinar har et bredt kontaktnett blant både store og små merkevarevirksomheter i Bergen og på nasjonalt plan. Vi er derfor veldig glad for at han valgte Magma og at vi får dra nytte av hans solide kompetanse, sier byråleder Odd Gurvin.

– Det som trigget meg mest med byrået er den tunge kompetansen de har både innenfor markedskommunikasjon og digital utvikling, samt den utfordrerposisjon byrået er i etter reposisjoneringen, sier Olsen.

Tor Stein Olsen overtar stillingen etter Therese Haukås som fra nyttår begynner som merkevaresjef for det Steen & Strøm-eide Åsane Storsenter i Bergen.

Om Magma Reklamebyrå AS: Reklamebyrået ble etablert i 1998 under, da under navnet Trippel. Byrået er et fullservice reklamebyrå med særskilt kompetanse innenfor digital forretningsutvikling og kommunikasjon. Magma består av totalt 20 medarbeidere og omsatte for 22.5 millioner kroner i 2007. Kunder: Skandiabanken, TV 2, NCC, A-pressen, BA, Kløverhuset, Janus, Safari, med flere.