Creuna har ansatt ny leder for Ecommerce

Ole Johan Lindøe skal lede Creunas satsing på Experience Commerce – 20 år etter han lanserte sin første nettbutikk.

85454 29680 original
Karl Fredrik Lund (t.v.) og Ole Johan Lindøe. Foto © Creuna

Experience Commerce, nyskapende digitale kundeopplevelser, er fra før et stort leveranseområde for Creuna, og nå er det ansatt en ny leder for området. Ole Johan Lindøe skal lede satsingen, og løfte diskusjonen om integrering av digitale løsninger med eksisterende drift inn i flere styrerom, som Director Ecommerce i Creuna.

Ambisjon: Norges beste!

– Visjonen er å sikre at Creuna er det første byrået man tenker på for utvikling av både ambisiøse netthandelsløsninger og integrerte digitale prosjekter. Dette er en veldig spennende stilling som gir muligheten til å jobbe sammen med mange flinke kollegaer, spennende kunder, og levere gode, helhetlige digitale løsninger til norske retailere og merkevarer, uttaler Lindøe.

– Ecommerce er et marked som kommer til å treffe alle, og retailere i særdeleshet. Ambisjonen min har vært å finne den personen som oppfattes som Norges beste til å trekke kunder til e-handel og integrerte digitale kundeopplevelser. Derfor er jeg veldig stolt av å presentere Ole Johan som ansvarlig for Creunas satsing på ecommerce, sier Karl Fredrik Lund, CEO for Creuna Norge.

20 år med netthandel

Med Lindøe har Creuna fått en leder med lang erfaring i bransjen. Siden han lanserte sin første nettbutikk for spillselskapet Pinata i 1997, har han lansert og implementert i gjennomsnitt én ny netthandelsløsning i året gjennom 20 år.

– Løsningene i bakkant er blitt mer standardiserte nå, men utviklingen går så fort at hvert tredje år dukker det opp ny teknologi som revolusjonerer handelen. Utfordringen for norske bedriftsledere nå, er prioritering og organisering. Flere må forstå hvordan digital utvikling kan integreres med eksisterende drift. Den diskusjonen må oftere inn i konsernledelser og styrerom.

Ole Johan Lindøe kommer til Creuna fra Felleskjøpet, der han det siste halvannet året har hatt ansvaret for innføring av digital strategi, som selvstendig konsulent. Han har tidligere vært konserndirektør for digitalområdet og netthandel i blant annet Elkjøp, Gresvig, Expert og SAS Braathens. Han har også undervist på Westerdals i netthandel, merkevarebygging og ledelse. Han tiltrer stillingen etter sommeren.