Den kreative satsingen til Schjærven fortsetter med nye ansettelser

Det tradisjonsrike reklamebyrået ansetter rådgiver Sverre Midttun fra Per Høj, samt de to ferske kreatørene Tuva Holm Søvik og Helge J. Pihl Nicolaysen.

Gjeng
I reklamebransjen vokser kroppen i takt med egoet. Her ser vi bransjeerfarne Sverre Midttun flankert av ferskingene Tuva Holm Søvik og Helge J. Pihl Nicolaysen. Foto: Schjærven

Schjærven, som er et av de største reklamebyråene i landet, fortsetter å satse på unge flinke folk.

– Derfor er vi stolte av å ha fått med Sverre Midttun på laget, forteller kreativ leder Jørgen Marthinsen.

Men ser du nærmere på bildet, så er det ikke bare Sverre som er ny. Tuva Holm Søvik og Helge J. Pihl Nicolaysen er også helt ferske, snart utdannede kreatører fra Fagskolen Kristiania.

Prat ble til mer prat

– Unge kreative mennesker er fremtiden vår, og vi ønsker å gi de en tidlig mulighet til å etablere seg i bransjen. Ikke bare en vanlig praksisperiode, men gi de en ekte erfaring med å jobbe med reelle kunder, tjene penger og utfordre oss som etablerte, sier Marthinsen.

– I desember ble vi kjent med Tuva og Helge gjennom en brief vi hadde med Kristiania. Vi kjente med en gang at her måtte vi handle kjapt. Så, vi kalte de inn til en prat, vi pratet og en prat ble til mer prat, og nå prater vi med hverandre hver dag, og det har vi gjort siden januar.

– Tuva og Helge er et spennende team, og Helge er i tillegg Bergenser. Alle trenger en Bergenser på kontoret, tilføyer Marthinsen.

– Den sterke kreative kraften vi har sett etter

Sverre Midttun på sin side forteller at han kommer fra konkurrenten Per Høj, og at han tidligere har jobbet for Saatchi & Saatchi, og McCann før det.

– Sverre er hentet inn som rådgiver. Han er en meget kompetent rådgiver med et stort kreativt fokus. Han har den sterke kreative kraften vi har sett etter og kompetansen som vil komme kundene våre til gode, sier leder for rådgiverne i Schjærven, Knut Røse.