Musikalsk og digital kompetanse til The Oslo Way

Prosjekt- og kommunikasjonsbyrået The Oslo Way forsterker laget med Øyvind Rones og Gustav Gjærder Olsen, og henter med det inn solid kompetanse fra musikkbransjen.

E6505328 D2 C3 4642 923 C B8443 CD04 D08 93728 000022 FBADC4 F3 C5
Gustav Gjærder Olsen og Øyvind Rones. Foto: The Oslo Way

Det frittstående PR, kommunikasjons- og prosjektbyrået The Oslo Way har siden 2017 jobbet med prosjektledelse, rådgivning, kampanjer, PR og markedsføring, hovedsakelig inn mot kulturfeltet. Nå henter byrået inn fagpersoner i form av en digital rådgiver og en historieforteller.

Øyvind Rones er utdannet journalist og har en svært allsidig bakgrunn fra forskjellige deler av musikkbransjen. Allerede da han gikk på videregående skole startet han som musikkjournalist i nettmagasinet groove.no, og jobbet som musikkjournalist i over et tiår etter dette. Før han skiftet side i bransjen, startet han også opp og jobbet som redaktør i den norske utgaven av Gaffa.

Etter dette har han flere år hos plateselskaper som Warner og Playground, hvor han har jobbet både med lokale og internasjonale prosjekter. Rones har også gjort seg bemerket som DJ. I The Oslo Way skal Rones jobbe med strategi, markedsføring, historiefortelling og innholdsproduksjon for en kundeportefølje som blant annet Live Nation, Piknik i Parken, Møller Eiendom og Tons of Rock.

– The Oslo Way har alltid vært på radaren, og det er tydelig at det er en gjeng som er lidenskapelig opptatt av det de jobber med, og jobber hardt med det. Det føles som en perfekt match, spesielt når man jobber med det man brenner for aller mest, nemlig å lage gode opplevelser for folk, sier Rones.

Digital oppdatering

Videre har The Oslo Way sikret seg et digitalt hode de har hatt gleden av å jobbe med tidligere. Med flere års erfaring fra Ticketmaster og Eventim har Gustav Gjærder Olsen jobbet med flere av Norges største kulturarrangører, og har vært innom de fleste prosessene rundt et arrangement, fra Innslipp og oppsett av arrangementer til analyse, digitale kampanjer og strategisk rådgivning.

– Helt siden jeg startet i Ticketmaster har jeg sett for meg å jobbe i et selskap som The Oslo Way, så da muligheten dukket opp var det ingen tvil. Overgangen fra store internasjonale selskaper til et imponerende byrå som dette er veldig spennende, og jeg gleder meg stort til tiden fremover og til å være med på reisen videre og oppover for The Oslo Way, sier Gjærder Olsen.

– Alt det vi har skapt og gjort til nå bare er begynnelsen

– Jeg sier ofte at jeg har verdens beste jobb, da jeg får jobbe med drømmekunder og favorittprosjekter. Men lite er mulig uten laget vi skaper sammen på kontoret, og når kapasiteter og fagpersoner som Gustav og Øyvind nå vil ta del i The Oslo Way så blir vi vanvittig stolte. Dette er et faglig løft vi har gledet oss til å fortelle kunder og verden og jeg er overbevist om at alt det vi har skapt og gjort til nå bare er begynnelsen. 5.0-versjonen er en god oppdatering for våre systemer, sier kreativ leder og gründer Lars Tefre Baade.