Edge Branding rekrutterer designer fra TRY

Jeppe Gjesti går fra TRY til Edge Branding. En overgang som også innebærer en ny rolle, fra designer til AD og rådgiver.

Jeppe Yvonne
Jeppe Gjesti og Yvonne Aasbø. Foto: Edge Branding

De siste åtte årene har Jeppe Gjesti jobbet i TRY, hvor han var formgiver og faglig leder for Try POD, designavdelingen til TRY Reklame. DNB, Equinor, Tine, IKEA og Gilde er bare noen av kundene på lista.

– Et prosjekt som står ut er da Statoil byttet navn til Equinor. Det var ekstremt omfattende, og veldig spennende å være involvert i prosessen med å redesigne en merkevare som er så sterk og kjent, og som alle i Norge har et forhold til, sier Gjesti.

Klar for nye utfordringer i rollen som AD og rådgiver

Første januar meldte Gjesti overgang til Edge Branding. Det innebærer også en ny rolle, fra designer til AD / rådgiver.

– Jeg flyttet til min kones hjemby Kragerø for 4,5 år siden, og har pendlet til Oslo siden. Jeg kjente etter hvert at jeg hadde behov for å være mer hjemme, spesielt med tanke på at min datter begynner på skolen til høsten.

– Men, jeg var jo ikke interessert i å ta hvilken som helst jobb. Jeg har fulgt med på Edge en stund og synes de gjør mye bra. Vi startet en dialog, som endte med at jeg ble tilbudt en rolle som AD / rådgiver. Jeg tenkte at det var på tide å utfordre meg selv i et nytt fagområde, sier Gjesti.

– I Edge får jeg nå mulighet til å delta i hele prosessen, fra salg og strategi, til idé og design. Det blir både spennende, utfordrende og givende.

Stas å rekruttere fra TRY

Byråleder Yvonne Aasbø er strålende fornøyd med ansettelsen.

– Vi er stolte over enhver ansettelse, men det er selvfølgelig ekstra stas å rekruttere fra «selveste» TRY, sier Aasbø. – Jeppe har en imponerende erfaring som våre kunder kommer til å nyte godt av. Jeg gleder meg til å se ham utvikle seg i sin nye rolle som rådgiver/AD, og regner med at vi fortsatt kommer til å se hans designmagi.

En uke inn i den nye jobben, har Gjesti funnet seg godt til rette i Powerhouse Telemark, med utsikt til den for tiden iskalde Porsgrunnselva.

– Noen ganger må man ut av komfortsonen for å utvikle seg. Edge har mye spennende på gang, og jeg tror jeg har mye å bidra med, avslutter Gjesti.