Eiendoms- og retailprofil til Bold

Marit Jensen er ansatt som strategisk rådgiver i Bold.

91420 71bcc original
Daglig leder Lena Stølen og strategisk rådgiver Marit Jensen i Bold.

Marit Jensen har over 10 års fartstid fra eiendomsbransjen, nå sist hos Cushman & Wakefield Realkapital, der hun har vært ansvarlig for å bygge opp selskapets retailsatsning.

– I Bold og NoA er vi opptatt av å ha både spesialister og generalister blant våre rådgivere. Vi har flere kunder i eiendomsbransjen og opplever at strategisk merkevarebygging, design og teknologi blir viktigere, sier daglig leder Lena Stølen i Bold.

– Med sin erfaring og kompetanse innen eiendom og retail vil Marit tilføre oss solid faglig tyngde innenfor dette forretningsområdet. Vi er veldig glade for å få henne ombord.

Høyere krav til atmosfære og opplevelser

Jensen er utdannet jurist og ifølge Stølen har hun tung erfaring innen destinasjonsbranding, konseptutvikling og programmering av handelsdestinasjoner og byrom. Hun har jobbet med utviklingen av shoppinggalleriet Eger Karl Johan og Steen & Strøm Magasin, samt vært ansvarlig for rehabiliteringen av Vikaterassen for Storebrand Eiendom.

– God design av byrom, handelsdestinasjoner og forretningsbygg er viktigere enn noen gang. Forbrukere og arbeidstagere stiller høyere krav til atmosfære og opplevelser enn før. For å vinne kampen om kundene eller de gode hodene, må man by på noe mer enn bare tak over hodet, sier Marit Jensen.

– Jeg har i 10 år jobbet med forretningsutvikling og vært på innkjøpersiden av design- og kommunikasjonstjenester. Jeg vet godt hvor skoen trykker for kunden både i prosess og endelig resultat. Jeg tror dette blir viktig å ha med seg i min nye rolle.

Bold ble grunnlagt i Stockholm i 2011 og ble i 2014 en del av The North Alliance.