Elg ansetter nr. 20

På snaue fire år har SoMe-byrået Elg vokst fra fire til 20 ansatte. – Et tegn på at kompetansen vår er etterspurt i markedet, sier byråleder Siri Platou.

Siriogvictoria
Byråleder Siri Platou med nyansatt SoMe-produsent Victoria Rognlien. Foto: Leane Chiong, Elg

SoMe-byrået Elg, som er en del av Ahead Group, fortsetter å vokse. Med Victoria Rognlien på laget, får de nok en spesialist inn i flokken. Og hun blir også selskapets ansatt nummer 20.

Rognlien har en bachelor i digitalisering og økonomi, i tillegg til en årsenhet i digital markedsføring – med sosiale medier som spisskompetanse. I tillegg har hun bakgrunn som fotograf og videofotograf.

– Jeg var så heldig å lande drømmejobben i Elg rett før sommerferien. Da jeg oppdaget Elg for første gang, var det byråets fargerike og lekne uttrykk som fanget oppmerksomheten min. Jeg husker jeg tenkte at «dette er et SoMe-byrå som vet hva de driver med».

Rognlien er ansatt som SoMe-produsent, og vil blant annet gå inn på Instagram-teamet og TikTok-teamet.

– Her får jeg muligheten til å jobbe både analytisk og kreativt, noe som passer meg midt i blinken! Jeg ser frem til å dykke inn i de ulike sosiale plattformene, utarbeide kreative konsepter, lage kanalstrategier og bistå kundene med å nå sine mål, sier Rognlien.

Stor etterspørsel etter SoMe

Spesialistbyrået merker en økning i merkevarer som ønsker hjelp til godt organisk innhold i sosiale medier. Særlig etterspørselen etter organisk innhold på TikTok og Instagram har økt.

– Vi ser en enorm etterspørsel etter kanalstrategier på TikTok. De fleste har jo nå skjønt at TikTok ikke bare er en plattform for dansende fjortiser, men er nå på femteplass over SoMe-kanalene i Norge med tanke på bruk. Mange merkevarer er nysgjerrige på kanalen, og ønsker en utredning på om dette er noe de skal vurdere – enten nå eller i fremtiden, sier byråleder Siri Platou.

Elg sier de opplever generelt økt etterspørsel på alle SoMe-kanaler. Derfor har byrået etablert egne team med spesialister på både TikTok, Instagram, Snapchat, LinkedIn, YouTube, Facebook, Pinterest og Twitter.

– Vi går en spennende høst i møte, med mange nye oppdrag for spennende merkevarer som ønsker å styrke posisjonen sin i sosiale medier. Derfor er vi veldig glade for at Victoria blir en del av flokken, slik at vi styrker kompetansen vår ytterligere, avslutter byrålederen.