Fem nye i Metro Branding

Metro Branding fortsetter veksten og har fått fem nye fagfolk i staben. Spesialister og rådgivere, både unge og erfarne, styrker byråteamet i Oslo.

96288 d9596 original
Nye på teamet er Tor Arnø (strategisk rådgiver), Anne Ellingsen Hoel (prosjektleder), Elisabeth Henriksen (UX-designer), Jonas Gran Thorstein (kommunikasjonsrådgiver) og Silje Kroken (spesialist digital synlighet).

Tor Arnø kommer fra stillingen som seniorrådgiver i Dinamo, Anne Ellingsen Hoel kommer fra jobb i Hyper som prosjektleder. På digital synlighet er Silje Sunde Kroken ny spesialist i byrået, med mastergrad og bakgrunn innen informasjonsteknologi og journalistikk. Elisabeth Henriksen kom rett fra skolebenken som nyutdannet teknolog med spesialisering innen interaktivt design. Jonas Gran Thorstein er ny mann på kommunikasjonsformidling, som rådgiver og innholdsprodusent, med erfaring fra blant annet TV 2, NRK og VG Partnerstudio. Teamet er på plass på Stortorvet i Oslo.

Blir strategisk rådgiver

Tor Arnø har ansvar for fagområdene innsikt, analyse og effekt i Metro Branding, og jobber daglig med utvikling av strategier som skaper effekt for kundene. Gjennom mer enn 25 år i kommunikasjonsbransjen har Tor bred erfaring med flere fagfelt, både betalt og fortjent oppmerksomhet. Han har vært seniorrådgiver og partner i flere av Norges mest toneangivende kommunikasjonsbyråer.

Etter mange års erfaring med kommunikasjonsfaget er Tor Arnø sikker på én ting: – Kreativitet er kjernen i all kommunikasjon, og kanskje enda viktigere enn før.

– Kreativitet først

– Med innsikt som spesialfelt, er det kanskje rart å hevde at kreativitet er det viktigste i kommunikasjonen. Men «riktig» kreativitet skaper effekt. For å få til gode, kreative konsepter må du ha gode strategier – og for å få til det, kreves god innsikt. Det viktigste jeg har med meg på reisen i bransjen er at kreativitet, strategi og innsikt henger tett sammen, forklarer Tor om metode.

– I Metro Branding har vi et miljø som tar i bruk denne måten å tenke på, der nettopp kreativitet, strategi og innsikt er prioritert i kommunikasjonen. Det er som å komme hjem, sier den erfarne rådgiveren.

Han mener bransjen har utviklet seg på en god måte de siste årene.

– Vi kan si at reklamebransjen alltid har vært tuftet på kreativitet, og flere reklameguruer har gjennom tidene lyktes godt med det. Men nå jobber vi i tillegg mer med kunnskap om kundene og kundenes kunder. Vi vet mer, og kan trykke på de riktige, kreative knappene, sier han. Og mener det er ekstra viktig å holde trykk på kreativiteten, nå som det er flere hensyn å ta til digital synlighet og flere verktøy å jobbe i for å lykkes med kommunikasjon.

Metro Branding er nå 42 i staben, fordelt på fagområdene strategi og rådgivning, design, UX, film og foto, innholdsproduksjon og digital synlighet.

– Det er spennende å bygge et lag med nye mennesker. Vi ser alltid etter dyktige ressurser som kan bidra til å skape helhetlige og gode kundeopplevelser for kundene våre, sier byråleder Cathrine Stensland.