Fem til markedsavdelingen i reMarkable

Selskapet bak det norske digitale skrivebrettet har hentet inn investeringskapital og er rigget for vekst.

95988 e84e2 original
Bakerst fra venstre. Hans Marius Midtgarden, Sondre Dyvik, Henrik Gustav Faller. Foran fra venstre: Sean Melrose-Aukema, Susann Daljord, Erlend Ramm

Skrivebrettet reMarkable, som ble lansert i 2017, kunne i september 2019 fortelle at de har solgt produkter for mer enn en halv milliard kroner samt hentet inn 135 millioner kroner fra det amerikanske investeringsselskapet Spark Capital. Kapitalen skal brukes videre vekst, og nå bruker selskapet noe av disse midlene på å øke antall ansatte i markedsavdelingen.

Sist inn er retail manager Erlend Ramm, webutvikler Sondre Dyvik, tekstforfatter Sean Melrose-Aukema, visual designer Hans Marius Midtgarden o​g content creator Susann Daljord. Markedsavdelingen i reMarkable består nå av 15 heltidsansatte.

– Dette er mennesker som er topptalenter i sine respektive fagfelt og passer godt inn i vår kultur. Vi er glade for at de har valgt å bli med på laget, sier kommunikasjonsdirektør Henrik Gustav Faller i reMarkable.

Erlend Ramm​ kommer fra stilling som nordisk produktsjef i Elkjøp. Han​ ​er ansatt som Retail Manager og vil være bindeleddet mellom internasjonale butikkjeder og reMarkable.

Sondre Dyvik​ er ansatt som webutvikler. Tidligere jobbet han som konsulent med analyse og utvikling Knowit.

Sean Melrose-Aukema ​har jobbet som tekstforfatter for store og små selskaper i Australia og Norge. I reMarkable jobber han med idéutvikling og tekst.

Hans Marius Midtgarden​ starter som visual designer og vil jobbe med å utforske og forbedre den grafiske profilen i reMarkable. Han kommer fra byrået Square, og har også bakgrunn som konsulent og har jobbet for byråer som Anti, Mission, RedInk, FRANK og Spoon.

Susann Daljord ​har en bachelor i fashion photography fra Southampton Solent University. Før hun kom til reMarkable jobbet hun flere år som fotograf og innholdsprodusent.