Fire til HK

Etter tre stjerner i Stella og førstepris i Årets Byrå, utvider HK Reklamebyrå mannskapet. Inn kommer fire spennende forsterkninger.

86010 a0c85 original
Med (f.v) Fride Herfjord, David Kollsete, Marit Andersen og Didrik Morits Hallstrøm på laget er HK godt fornøyd med overgangsvinduet.

Didrik Morits Hallstrøm er ansatt som art director og kommer fra reklame- og designbyrået Kib & Morits i Volda. Her har han vært kreativ leder med ansvar for kunder som Høgskulen i Volda, Vartdal Plast, Hovden Møbel og Mørenett.

Stolt og glad

– Det føles godt å være tilbake på et større lag. Dyktigere, vennligere og mer fremoverlente trøndere skal du lete lenge etter. Jeg er stolt og glad og gleder meg til å lage løsninger som både blir sett og virker, sier Hallstrøm.

Etter praksisperiode som ga mersmak er Fride Herfjord ansatt som tekstforfatter i HK. Hun er utdannet innen PR, kommunikasjon og media ved Høgskolen i Volda og har vært praktikant hos Tankesmien Agenda.

– Jeg takket ja til tekstforfatterjobben i HK fordi jeg synes det er lærerikt og utviklende med så mye variasjon i prosjektene. Det handler om å ha en jobb der du lærer nye ting og har det gøy samtidig, sier Herfjord.

David Kollsete er ansatt som digital konsulent og kommer fra stillingen som digital business strategist i DigitasLBI, hvor han var i fire år. Han har opparbeidet seg bred digital erfaring fra arbeid med lokale, nasjonale og globale merkevarer. David er også styreleder i Trondheim Markedsforening.

Tiltrukket av ambisjonene

– Jeg ble tiltrukket av ambisjonene i HK og mulighetene som ligger i samspillet med de andre fagmiljøene i HK Alliansen. Å utvikle nyskapende digital kommunikasjon i et så dyktig lag som HK trigget meg skikkelig, sier Kollsete.

Med flotte skussmål fra Italia har Marit Andersen fått traineestilling som ad-assistent i HK. Hun er nyutdannet fra Nouva Accademia Di Belle Arti i Milano og Høyskolen Kristiania i Trondheim.

HK reklamebyrå er del av HK Alliansen og Midt-Norges største kompetansemiljø på kreativ kommunikasjon. I 2017 vant HK tre stjerner i Stella for Bufetat og ble kåret til Årets Byrå 2017 av Dagens Næringsliv og Regi.

Deler vår visjon

– Vi er alltid ute etter de flinkeste folkene og her har vi funnet fire som passer veldig godt inn i HK. De jobber hardt, de er idésterke og de deler vår visjon om å være best i klassen på kommersiell kreativ kommunikasjon, sier Olav Svartøien, daglig leder i HK Reklamebyrå.

– Med denne firerbanden på laget er vi enda bedre rustet for morgendagens oppgaver, sier Svartøien.