Flammekaster øker brennvidden med ny kreativ leder

Magnus Bettum går fra PR-byrået Släger til produksjonsselskapet Flammekaster, hvor han blir kreativ leder.

Pressebilde Bettum 1
Magnus Bettum.

Produksjonsselskapet Flammekaster skriver i en pressemelding at de ansetter Magnus Bettum som ny kreativ leder «fordi arbeidsmengden er høy og utsiktene er positive». Men de legger også til at de ansetter kreativ leder «for å imøtekomme markedets økende krav om effektiv historiefortelling som er resultatorientert og inspirerende. Og en tilnærming til film som befinner seg midt mellom strategi, kreativitet og performance».

Magnus kommer fra PR-byrået Släger, men karrieren startet i redaksjonslokalene til Natt&Dag i 2002. Han har vært innom flere stopp siden da, deriblant dentsu og Discovery Networks.

– Det er veldig interessant og givende å jobbe med historiefortelling i en tid hvor medievaner snus på hodet annenhver uke. Film har likevel vært en konstant kreativ kraft siden jeg startet mitt arbeidsliv, og den viktigheten tror jeg ikke kommer til å avta i årene som kommer. Flammekaster har folka, filosofien og riggen til å hevde seg i denne virkeligheten. Det vil jeg være med på, sier Magnus.

– En produksjonspartner med kreative ambisjoner

Han tar også med seg erfaring med strategisk rådgivning i rollen.

– Alle oppdrag må selvfølgelig skreddersys, men jeg mener også at produksjoner skal ende i verktøykasser fulle av relevant innhold med lang holdbarhet. Det handler om å mate det bålet som gir deg fordeler i en beinhard konkurranse om oppmerksomhet, sier Magnus.

– Med ansettelsen av Magnus gir vi ytterligere signal om at vi er en produksjonspartner med kreative ambisjoner som kan bidra i hele verdikjeden fra strategi til produksjon, sier daglig eier Jarand Landmark.

Flammekaster er et lite produksjonsselskap som ble etablert i 2014 og produserer film og bilder for TINE, Audi, Vipps, Comfyballs og OBOS, blant andre. Hovedgeskjeften er historiefortelling på film, men menyen av kommunikasjonstjenester er «dyp og plastisk», ifølge selskapet selv.