Fra avis til reklamebyrå

Magnus Kalleberg forlot jobben som markedsdirektør i Aftenposten før jul, og har nå begynt som konsulent i Spilberg reklamebyrå.



– Gjennom årene i Aftenposten har jeg alltid hatt et tett og nært samarbeid med reklamebransjen, og etter hvert har jeg fått en stadig sterkere lyst til å prøve meg på en arena hvor jeg kan bruke min erfaring og kompetanse på en for meg ny og annerledes måte, sier Kalleberg.

– Jeg kjenner jo reklamebransjen godt fra før, og gleder meg til å komme tettere på kundenes utfordringer, både strategisk og taktisk.

Fra asken til ilden
Kalleberg synes det er spennende å gå fra et stort konsern til et mindre og tettere miljø.
– Etter så mange år tett på reklamebyråene danner man seg noen oppfatninger om hva de er bra på og hva de kunne bli bedre på, og jeg gleder meg til å finne ut om noe av det jeg tror på kan vise seg å stemme i praksis. Jeg har fulgt Spilberg fra sidelinjen i noen år nå, og tror byrået har et mye større potensial enn hva som er kommet frem hittil.

Annonsørspitzgefühl Pål Spillum i Spilberg er på sin side svært fornøyd med byråets nyervervelse.
– Vi er både stolte og glade over at Magnus valgte oss når han først skulle ta steget over i reklamebransjen. Han har mange kvaliteter som er sjeldne i reklamebyråene, først og fremst en inngående kjennskap til og kunnskap om annonsørsiden. Han har også en mediainnsikt som få andre i bransjen kan skryte på seg. Dessuten er han en hyggelig fyr som kommer til å bli et pluss for byrået på alle måter, avslutter Spillum.

Magnus Kalleberg er 48 år og har jobbet til sammen 11 år i Aftenposten, først som salgsdirektør og de siste fem årene som markedsdirektør. Han har tidligere jobbet i Hjemmet Mortensen og i TV3.

Spilberg er et norskeiet reklamebyrå, assosiert med Lowe Worldwide. Noen av byråets mest kjente kunder er Storebrand, Norsk Rikstoto, TINE og Saab.