Fra Carat til IUM

Rachel Øverås Skjærstad begynner i nyopprettet stilling som strategisk ansvarlig i mediebyrået Initiative Universal Media (IUM).



Rachel Øverås Skjærstad kommer fra stillingen som direktør og ansvarlig for Carat Insight, Carats analyse- og innsiktsavdeling.
– Vi i IUM ønsker å være i førersetet når nye behov og ønsker oppstår for våre oppdragsgivere. Vi har så langt, og vil i all overskuelig fremtid fortsette med å utvikle og sette fokus på nye forretningsområder, sier administrerende direktør Arne-Inge Christophersen.

– Etter seks og et halvt år i Carat og som mangeårig leder av Carat Insight, synes jeg det var svært spennende og utfordrende å bli forespurt om å ta rollen i den nyopprettede stillingen som strategisk ansvarlig i IUM, sier Rachel Øverås Skjærstad.

– Jeg vet at IUM har faglige dyktige medarbeidere, og jeg gleder meg til å kunne bidra til å sette enda større fokus på og ikke minst gjøre mitt for å løfte det strategiske arbeidet, fortsetter hun.

Før Carat (2003-2010) jobbet Øverås Skjærstad (32) med analyse i MMI (Synovate) og Yankelovich. Hun har utdannelse som Master Of Management – BI/NMH og Bachlorstudies – BI/NMH.