Fra IKEA til Nye og Kloke Hoder

Kommunikasjonssjef Camilla Lindemann slutter i IKEA Norge for å begynne som partner og rådgiver i Nye og Kloke Hoder.

22819 46181 original
Camilla Lindemann

Lindemann har over 11 års fartstid i IKEA, som selskapets kommunikasjonssjef, assisterende markedssjef og nordisk fagansvarlig. I Nye og Kloke Hoder skal hun jobbe med kommunikasjon, organisasjon og endring.

Kloke Hoder er et nyere konsept innenfor selskapet Nye Hoder.

– Kundene våre etterspør strategi, kreativitet, innovasjon, produksjon, prosjekt- og prosessledelse. Resultatene skal gi økte markedsandeler, tilfredse medarbeidere og nye forretningsområder. Jeg har selv jobbet med Camilla Lindemann i flere år og sett hva hun har utrettet for IKEA. Å få hennes kapasitet med på laget er intet mindre enn en gavepakke til våre kunder, sier Linda Refvik, daglig leder og partner i Nye og Kloke Hoder.

Fremmer kreativt samarbeid

Nye Hoders konsept Kloke Hoder startet for et drøyt år siden og blant kundene er Matprat og Toyota, samt flere aktører innen motebransjen.

– Som mangeårig byråkunde har jeg erfart at ingen kommunikasjonsbyråer kan alt, men å få flere kreative talenter og miljøer til å jobbe sammen, krever enormt med tid og ressurser. Kloke Hoder er sterke på strategi og prosjektledelse, men er spesielt gode på å skape nødvendig entusiasme slik at kreative folk vil jobbe sammen. Mitt inntrykk er at dette er en sjelden, men nødvendig kunnskap for å lykkes i fremtiden. Det finnes så mange flinke folk der ute. Utfordringen handler om at de skal samarbeide. Jeg gleder meg til å starte i et nytenkende byrå, sier Lindemann.