Fra IKEA til Saatchi

Med Patrik Bergfjord på plass som planner akter Saatchi & Saatchi å styrke byråets strategiske kompetanse betraktelig.



Bergfjord, som blant annet har bakgrunn fra Synovate i Sverige, kommer sist fra IKEA-systemet, der han inntil nylig var ansvarlig for innsikt og strategi ved selskapets globale hovedkontor i Belgia. Hos Saatchi får han ha ansvaret for realisering og videreutvikling av byråets «Love marks»-filosofi, både hos nåværende og fremtidige kunder.

– Jag är jäkligt glad och stolt över att fått hamnat hos Saatchi. I tillägg till att det är ett skønt gäng som har grym kreativ höjd, så har Saatchi en historia och värderingsgrund som gjorde att jag kunde känna mig hemma med en gång, uttaler svensken.

Byråleder Jon Fredrik Sandengen har selvsagt noen godord på lur:
– Vi har i samarbeid med Patrik jobbet med å bygge opp innsikt, strategi og merkevarekompetansen i byrået. Han har tilført oss mye allerede, en dyktig og usedvanlig hyggelig fyr som jeg er svært fornøyd med at nå er fast på laget.