Grafisk designer Ian Brown til Netlife
Ian Brown holder på yrkestittelen grafisk designer selv i en hyperdigital hverdag. Nå har Netlife gitt ham fast hyre for å jobbe med visuelle identiteter, konseptutvikling og merkevarebygging.
I Ian Browns portefølje er særlig oppdragsgivere fra mote og kultur fremtredende, inkludert KORO (Kunst i Offentlige Rom), Nasjonalmuseet, Henie Onstad Kunstsenter og Karl Lagerfeld.
– I Netlife vil jeg bidra til å styrke byrået ytterligere på visuelt design og utvikling av designsystemer på tvers av kanalene som dagens virksomheter bruker. Jeg opplever at Netlife har et totalperspektiv på merkevarebygging og bred tverrfaglig kompetanse som gir meg et godt utgangspunkt for å skape verdi for brukerne, sier grafisk designer Ian Brown.
New York-eren kom til Norge som 14-åring, snakker norsk som en innfødt og reiste tilbake i 2003 for å studere grafisk design ved Pratt institute.
Enda mer spesialisert ble han i faget ved Gerrit Rietveld Academie i Amsterdam, hvor han ble uteksaminert i 2006. Både der og ved Kunsthøyskolen i Oslo (KHiO) har han senere vært foreleser.