Hanan Jahr ansatt som ny kommersiell leder i TRY Reklamebyrå

Hanan Jahr har blitt ansatt som ny kommersiell leder i TRY Reklame, hvor hun vil bringe med seg en lang erfaring og unik forståelse av markedsføringsbransjen.

Kjetil Hanan 2
Kommersiell leder i TRY Reklamebyrå, Hanan Jahr, med konserndirektør og reklamebyråleder Kjetil Try. Foto: TRY

Gjennom sin tid i Ringnes, Tine, Norwegian og som markedsdirektør i VG de siste fire årene, har Hanan Jahr opparbeidet seg verdifull kompetanse innen reklame og merkevarebygging.

– Alt starter med kundens behov og budskap, som danner grunnlaget for god kommunikasjon, ikke bare valg av kanal eller plattform, uttaler Jahr. Hun føyer til:

– TRY-huset er hjem til Norges fremste spesialister innen alle fasetter av kreativitet, strategi og teknologi. Dette miljøet passer perfekt for meg, som trives best med tverrfaglig arbeid.

I sin nye rolle vil Jahr arbeide for å styrke forbindelsen med både små og store kunder.

– TRY er et byrå for alle, fra nystartede småbedrifter til store, etablerte merkevarer. De mindre kundene vil dra fordel av å ha tilgang til et bredt spekter av tjenester på ett sted, mens de større kundene vil sette pris på vår robuste gjennomføringsevne og kraft, sier Jahr.

I ferd med å bli vekstpartnere for kunden

Mye av det byrået jobber med er knyttet til merkevare og kommunikasjon.

– Men vi merker at vi blir stadig mer involvert i prosesser som strekker seg i andre forretningsområder hos kundene våre. Vi er i ferd med å også bli vekstpartnere for dem. I denne rollen blir vi involvert tidlig i strategiprosessene og arbeider tett sammen med kundene. Målet er å få til en endring som skaper verdi for forretningen, kundene og samfunnet. Da er det godt å kunne dra nytte av alle ressursene som er tilgjengelige i TRY.

Hun fortsetter: – Selv om vi har omfattende ressurser, er vi dedikert til hver enkelt kunde. Hver kunde får sitt «lille byrå i byrået», et fast og dedikert team som er fleksibelt og kan skaleres etter behov.

– Tøffe tider krever strategisk tenkning

Kjetil Try, konserndirektør i TRY og som også leder TRY Reklamebyrå, er begeistret over å ha Jahr i teamet.

– Hanan er ikke bare en dyktig reklamekonsulent; hun har også demonstrert sterke lederegenskaper. Med sin dype forståelse av kundenes behov og innsikt i markedsdirektørers hverdag, vil hun i sin nye rolle bli svært viktig for TRY og våre kunder.

I en periode hvor mange annonsører møter økonomiske utfordringer, understreker Try betydningen av å investere smart i merkevarebygging og markedsføring.

– Tøffe tider krever strategisk tenkning. Når markedet vender, vil de merkevarene som har investert klokt, stå sterkt som kundenes førstevalg når konjunkturene snur, avslutter han.