Høverstad flytter inn

Design- og kommunikasjonsbyrået Formtor var før sommeren ute med en kampanje i sosiale medier der de søkte kreativ leder. Han er nå på plass i sitt spesialinnredede kontor.

38636 6ac33 original
Halvdan Lind Høverstad flytter inn. Foto: Formtor

Kampanjen var rettet mot bransjens flinkeste, og ba om hjelp til å innrede kontoret til den nye lederen. Det fikk de. Kampanjefilmen har rundet flere tusen avspillinger, og kontoret fyltes sakte men sikkert opp med alle nødvendigheter. I tillegg til fancy lamper, stumtjener, snurrebasser og en rosa geiteskinnsfell er nå også kreativ leder på plass i form av Halvdan Lind Høverstad.

Høverstad har bakgrunn som AD fra byråer som Bates, Dale+Bang, Grey og Fabel, og har utmerket seg i flere reklamekonkurranser. Senest ved å vinne Kampanjes ULTIMAT-pris for beste kommunikasjonsjobb i 2011.

– Formtor sikter høyt, og i Halvdan har vi funnet en mann som har bevist over tid at han kan levere, både med små og store budsjetter, sier daglig leder Grim Evensen.

– Altså, alle vet jo hvor kjipt det er å flytte. Men når den jobben allerede var gjort, og jeg samtidig får muligheten til å være med å videreutvikle et selskap med 20 års erfaring, og noen av landets flinkeste og hyggeligste medarbeidere var ikke valget veldig vanskelig. Vi sikter mot månen, om vi skulle bomme havner vi uansett blant stjernene, repliserer Høverstad.

Formtor teller i dag ni medarbeidere, og jobber blant annet med kunder som Freia, Maarud og Oslo Kommune.

Arbeidet med rekruttering og kampanje har rekrutterings- og rådgivningselskapet Nye Hoder stått for. I forbindelse med kampanjearbeidet koblet de på Trigger (idé og manus) og Alex Asensi (film og klipp). Filmen kan også sees her (Vimeo).