Hyper ansetter oppdragsgiver
Kommunikasjonsbyrået ansetter tidligere oppdragsgiver Jorun Strøm Birkeland som rådgiver.
Jorun Strøm Birkeland har de siste seks årene jobbet for Byggmakker med ansvar for opplæring og internkommunikasjon, og hun var blant annet ansvarlig for kampanjen som vant gull i Retailprisen 2012. Denne kampanjen var signert Hyper.
– I Byggmakker jobbet vi strukturert med kompetanseutvijkling, og målte en salgsøkning på gjennomsnittlig 4 prosent hos varehusene hvor de butikkansatte gjennomførte opplæringen. I tillegg til økt salg fikk vi også effekt i form av bedre kundetilfredshet, økt kunnskap om produkter og bedre effekt av markedskommunikasjonen, sier Birkeland.
– Ved å flytte til Hyper, og andre siden av bordet, får jeg nå mulighet til å bruke min kompetanse og erfaring for flere kjeder og nye bransjer. Jeg kjenner godt til utfordringene man møter internt i en kjede, og hvordan man kan øke salgsresultatene ved hjelp av digitale verktøy og systematisk satsing på kompetanseutvikling hos de ansatte, sier Birkeland, som allerede er i full gang hos sin nye arbeidsgiver.
Hyper er et digitalt kommunikasjonsbyrå med 44 ansatte og retailkunder som Byggmakker, Bademiljø og REMA 1000. Selskapet arbeider også med oppdragsgivere som Tine, KIA, Kraft, Forsvaret og Statnett.