Hyper styrker laget med to nye kreatører

Hyper fortsetter å vokse. Med seniorkreatørene Ane Lynau og Kristina Schaathun-Våreid på laget, blir Hyper enda sterkere på strategisk idékraft i alle deler av kundereisen.

Ane Kristina Johanna Hyper
Ane Lynau, Kristina Schaathun-Våreid og Johanna Nordberg Aas. Foto: Hyper

– Vi er veldig glade for å få med oss to så erfarne og dyktige seniorkreatører på laget. Ane Lynau og Kristina Schaathun-Våreid har med seg idékraft og strategisk merkevarekompetanse, og har allerede bidratt til at vi har vunnet spennende oppdrag og pitcher for Lyse Energi, Caverion, Ecura Care, Håndverksgruppen og Byrådslederens kontor. I tillegg har de jobbet på oppdrag for Telenor, Elkjøp og Aller, sier Johanna Nordberg Aas, som er leder for konseptavdelingen i Hyper.

Ane Lynau og Kristina Schaathun-Våreid kommer begge fra Oculos, som er et søsterbyrå i Ahead Group Norway.

– I Hyper tror alle på den gode ideen, det gjør at vi sammen skaper en helhet som virker, og det er inspirerende. Merkevarebygging fungerer best når reklame og innhold spiller på lag. Med den nye strategien har Hyper lagt ut på en veldig spennende reise, som det er gøy å være med på fra starten av, sier Ane Lynau.

– Det er inspirerende å komme til et sted hvor det er flinke og superhyggelige mennesker. Hypergjengen har tatt oss godt imot fra dag én, sier Kristina Schaathun-Våreid.

Sterkt kreativt miljø

– I Hyper har vi nå et sterkt kreativt miljø, med bredde i bakgrunn og kompetanse. Alle kreatørene har en god kanalforståelse, og jobber tett med innhold og andre fagdisipliner. Vi har stor respekt for hverandres fagområder og kompetanse, og vi vet at det er når vi utfordrer hverandre, at vi også utfyller hverandre best, sier Henriette Leikanger, byråleder i Hyper.

Det har ikke stått stille i Hyper den siste tiden. De siste månedene har byrået skiftet navn fra HyperRedink til Hyper, og fått flere dyktige kollegaer på laget.

– Jeg synes det er spennende at dyktige ressurser får mulighet til å flytte på seg mellom Ahead-selskapene. Dette er en vinn-vinn-situasjon for både de ansatte og for selskapene, sier Leikanger.

Om Ahead Group

Ahead Group Norway består av Hyper, Oculos, Elg, Nova Vista og RetailHouse Varejo, og omsetter for over 300 millioner kroner i Norge. Som en del av det nordiske Ahead-nettverket leverer gruppen tjenester innen strategi, kreativitet, content, PR, CRM, marketing-teknologi og customer experience i hele regionen.