Involve henter Kirkemo fra Foll

Den tidligere kundedirektøren i FOLL og nordiske markedssjefen i Jernia, Chris Kirkemo skal styrke byråets satsning på retail og konseptutvikling.

Chris Kirkemo Involvex
Chris Kirkemo. Foto © Involve

– Vi er utrolig glade for å ha Chris med på laget. Han har lang erfaring innen retail, og tilfører Involve viktig kompetanse fra en bransje som har opplevd betydelige endringer de siste årene, forteller Henning Børve Figenschou, byråleder hos Involve.

Etter nesten fem år i Foll reklamebyrå går Chris Kirkemo (45) til Involve som strategisk rådgiver. Her skal han blant annet jobbe med rådgivning, konseptutvikling, kundereiser og skape vekst for byråets kunder. Børve Figenschou og Kirkemo har tidligere jobbet sammen i Foll.

– Involve er et spennende selskap i vekst med en bred kundeportefølje, som strekker seg fra retail til store eiendomsprosjekter. Samtidig støtter de både lokale og internasjonale merkevarer på flere områder som reklame, PR, design, netthandel, profileringsartikler og kampanjemateriell. Å jobbe med ulike disipliner som går hånd i hånd er en styrke, og gir kunden et 360-perspektiv på sin kommunikasjon og kundereise, forteller Kirkemo.

Verdenslendene kompetanse og ressurser

Han løfter også frem det internasjonale reklamebyrånettverket Havas, hvor Involve er norsk affiliate. – Havas gir oss tilgang på verdenslendene kompetanse og ressurser. Her kan det være store muligheter for norske selskaper å ta et steg internasjonalt, på samme måte som vi bistår internasjonale selskaper med innpass i det norske markedet, sier Kirkemo.

Kirkemo har en bachelor i internasjonal markedsføring fra South Bank University i London. Før han gikk til Involve, var han drifts- og kundedirektør, og jobbet med vekstprosjekter og strategiutvikling hos Foll Reklamebyrå. Han har også vært daglig leder i Centerteam og Nordisk Markedssjef i Jernia.