Jevn strøm av unge talenter inn dørene hos Schjærven

De siste ukene har fem unge talenter sjekket inn hos Schjærven med kompetanse innen design, tekst, TikTok, YouTube, podcast og SEO.

Schjarven content
Fra venstre: Fredrik Lande, Ellen Froknestad, Therese Haugen, Jon Erik Josephsen, Sara Emilie Engh, Petter Brenna Rian, Kristian Opland Tangen, Emilie Martinsen, Kathrine Skjærum, Kristine Larsen, Tilde Garmager, Hannah Andersen, Unni Olsen og Kasper Kaspersen.

De siste ukene har fem unge talenter sjekket inn hos Schjærven med kompetanse innen design, tekst, TikTok, YouTube, podcast og SEO.

– Rekrutteringen handler om å øke kapasiteten til både eksisterende og nye kunder, sier byråleder Stein Bostad. Av nye kundeforhold, nevner han Fjord Line, Bjørklund, Havila Kystruten, Elektroimportøren, Floriss, Elden Advokatfirma og Eiendomsmegler Krogsveen.

Satser kraftig på nye talenter

– Det er utrolig inspirerende å få inn perspektivene fra de alle yngste talentene, og se hvordan de utfordrer oss med ny og kanskje overraskende kunnskap om de kreative mulighetene i de ulike flatene. Det sier Nanna Haggstrøm, leder for kreativ avdeling i Schjærven.

– Nyansettelsene styrker det allerede sterke content-teamet vi har bygget opp i Schjærven gjennom flere år, forteller Petter Brenna Rian, fagansvarlig for innholdsproduksjon.

De nyansatte talentene er håndplukket basert på sterk digital kompetanse, kanal kreativitet og engasjement for historiefortelling på ulike flater.

Kathrine Skjærum er 23 år, og har tidligere skrevet for Mer av Oslo hvor hun bygde TikTok kanalen deres til stor suksess.

Kasper Bugge Kaspersen er også 23 år, og driver en egen YouTube-kanal, lager musikk og har utgitt podcaster.

Tilde Garmager er 26 år og kommer fra festival og musikkbyrået Sky Agency, hvor hun jobbet som grafisk designer.

Hannah Andersen er 21 år og kommer fra Noroff. Hannah studerer grafisk design og har imponert flere av oss med sin innholdsrike portfolio.

Emilie Slattum Martinsen er 23 år, utdannet grafisk designer fra Westerdals, og kommer fra digitalbyrået Netspire.

– Vi i Schjærven gleder oss til å utfordre kundene med et enda større arsenal av digital nytenkning, sier Petter Brenna Rian.

Sprek 60 åring satser på de unge

– Ved å fylle på med unge talenter, så opprettholder en 60 år gammel bedrift en ung og sprek tilnærming i reklamebransjen under mottoet salg kan kjøpes, avslutter Stein Bostad.