Kristian Schøning-Kristiansen blir ny kreativ leder i Hyper

Etter ett år i rollen som direktør for strategi og merkevare i Hyper, går Kristian Schøning-Kristian nå over i rollen som kreativ leder. Et tydelig strategisk grep for å styrke båndene mellom strategisk tenkning og kreativ utførelse, sier byråleder Anders Waage.

KK Hyper
Med Kristian Schøning-Kristiansen i spissen, styrker Hyper sin satsning på «Kreativitet som virker» ytterligere. Foto: Hyper.

Siden Anders Waage kom inn som byråsjef i 2022, har Hyper hatt et tydelig mandat som det kreative kraftsenteret i den nordiske byrågrupperingen Ahead Group. At Kristian Schøning-Kristiansen nå blir kreativ leder, er en naturlig del av utviklingen videre, ifølge en pressemelding fra byrået.

– Alle som har jobbet med Kristian vet hvor sterkt han brenner for kreativitet og idéutvikling. Han har en track record få andre i bransjen kan vise til, og erfaring og kompetanse som gjør at han passer perfekt inn i rollen som kreativ leder, sier Waage.

Ny retning

I Hyper har de utviklet et metodeverk som de kaller for «Hypermetoden». Med denne og Kristian i spissen skal byrået skape enda mer begeistring og resultater for både ansatte og kunder, ifølge meldingen.

– Dette skiftet til kreativ ledelse er ikke bare en ny retning for meg personlig, men også for Hyper. Vi er i ferd med å omdefinere hva det betyr å være et kreativt byrå i dagens marked, og jeg ser frem til å lede veien med et team som er like dedikert til innovasjon og kreativitet som meg, sier Schøning-Kristiansen.

Nye grep

Hyper har allerede iverksatt nye initiativer rundt hvordan byrået arbeider med kreativitet og strategi hånd i hånd.

– Å plassere en erfaren strategisk rådgiver i det kreative førersetet representerer en spennende endring. Denne tilnærmingen styrker vår helhetlige metodikk, hvor tett samarbeid, fleksibilitet og strategisk tenkning er essensielt. Dette sikrer at hvert prosjekt vi gjør er dypt forankret i kundens behov, og gjør at vi kan skape løsninger som ikke bare er innovative, men som også fremmer sterk merkevarebygging og engasjerende kommunikasjon, forklarer Waage.

– Å stå i begge leirer, både strategi og kreativitet, gir oss en unik mulighet til å knytte våre kunders forretningsbehov direkte til kreative løsninger. Dette tilrettelegger for en mer sømløs prosess, fra problem til løsning, og sikrer at vi leverer arbeid som ikke bare er kreativt, men som vi også vet at virker, avslutter Schøning-Kristiansen.