Kristin Skar Forseth blir rådgiver i Mars

Går fra filmproduksjon og merkevarejobbing i PUSH til å bli rådgiver i konsulentselskapet Mars.

Mars
Fra venstre: Monna Nordhagen, Kristin Skar Forseth og Kirsti Rogne. Foto: Mars

Kristin Skar Forseth kommer til Mars fra det globale kreative studioet PUSH, hvor hun har produsert en rekke film- og fotokampanjer som produsent og rådgiver for internasjonale merkevarer, blant annet The North Face, Absolut Vodka, Adidas, Samsung og Strava.

Hun blir nå en del av Mars, der hun som rådgiver skal være med å forme virksomheters historier så de blir tydelige, både for folk på innsiden, og alle de andre merkevaren vil nå, ifølge Mars-gründerne Monna Nordhagen og Kirsti Rogne.

Historiefortelling og entreprenørskapsånd

– Det å få Kristin med på laget for å videreutvikle Mars er akkurat det vi ønsket oss. Mars er et konsulentselskap som jobber med merkevarestrategi, og det skal vi fortsette å være, men det er noe med den styrken Kristin bringer med seg på historiefortelling og det å gjøre strategiske beslutninger både synlig og engasjerende som er veldig viktig for Mars og kundene våre. Og ikke minst entreprenørskapsånden hun har med seg. Det er imponerende hva hun har fått til der ute i verden, sier Kirsti Rogne, som er partner og daglig leder i Mars.

Ser muligheter i urolige tider

Ifølge Rogne kommer den nye rådgiveren til å trekke på all sin erfaring og hele selskapets verktøykasse når hun skal hjelpe merkevarer vise både hvem de er og hva de vil.

– Det er en veldig spennende tid vi er i. Det er tøffe tider i markedet for mange nå. Men det er i urolige tider det fins muligheter også, i alle fall for de som satser på merkevaren sin og lar den hjelpe til å dra lasset, sier Skar Forseth.

– Det skal bli noe å sette tennerne i, og jeg gleder meg til å få jobbe med de beste konsulentene I bransjen. Monna og Kirsti har en supersolid verktøykasse og kanskje mer erfaring enn noen andre. De vet hva som kreves for å endre, spisse eller utvikle nye merkevarer. Det blir spennende å jobbe sammen og utvikle Mars videre.

Om Mars

Mars er et konsulentselskap som jobber med rådgivning og metodekompetanse innen merkevareledelse og merkevarebygging. Selskapet ble startet i 2019 og fikk TRY inn på eiersiden i 2022. Mars-metoden er dokumentert i boken «Raketter og rebeller – strategi for deg som vil bygge merkevarer folk bryr seg om», som er skrevet av de to Mars-grunderne Monna Nordhagen og Kirsti Rogne. Mars holder sitt første identitetsworkshop for høsten 25. oktober.