Marcus og Torkel til TRY
På Deadline Day i Premier League, meldes det om en spennende overgang i det norske reklamemarkedet: Marcus Hassel og Torkel Skjolden går fra Hausmann til TRY.
Art director Marcus Hassel (26) og tekstforfatter Torkel Skjolden (27) har vært team siden Westerdals. De har rukket å jobbe tre år i Hausmann, med kunder som Mills, Siemens, OSU (Bjørvika), Glasmagasinet, UNICEF og Mental Helse Ungdom. Ikke minst er de kjent for å ha laget «Ingame» for Mental Helse Ungdom, som blant annet vant gull i Gullblyanten og ble Best in Show på Gulltaggen. De har også vunnet edelt metall i Cresta og Cannes Young Lions.
– Torkel og Marcus er to sultne, flinke og ikke minst, veldig hyggelige kreatører som passer perfekt inn hos Try, sier Lars Joachim Grimstad og Egil Pay, kreativ leder-duoen hos Try.
– De har den fine kombinasjonen av idestyrke og god menneskelig innsikt. Det kjennes veldig godt å ha dem på plass, det er et team både TRY-huset og kundene våre kommer til å ha masse glede av framover.
Det unge teamet er allerede i gang med nye utfordringer i TRY Reklame og er superfornøyd med overgangen.
– Når TRY banker på døra, så åpner du. Det er en ære å få jobbe med så mange flinke folk og utrolig spennende kunder. Et stort selskap, med et stort hjerte for reklamefaget, det er perfekt match for oss, sier Marcus og Torkel.