Marcus og Torkel til TRY

På Deadline Day i Premier League, meldes det om en spennende overgang i det norske reklamemarkedet: Marcus Hassel og Torkel Skjolden går fra Hausmann til TRY.

Torkel Marcus tryx
Marcus Hassel og Torkel Skjolden.

Art director Marcus Hassel (26) og tekstforfatter Torkel Skjolden (27) har vært team siden Westerdals. De har rukket å jobbe tre år i Hausmann, med kunder som Mills, Siemens, OSU (Bjørvika), Glasmagasinet, UNICEF og Mental Helse Ungdom. Ikke minst er de kjent for å ha laget «Ingame» for Mental Helse Ungdom, som blant annet vant gull i Gullblyanten og ble Best in Show på Gulltaggen. De har også vunnet edelt metall i Cresta og Cannes Young Lions.

– Torkel og Marcus er to sultne, flinke og ikke minst, veldig hyggelige kreatører som passer perfekt inn hos Try, sier Lars Joachim Grimstad og Egil Pay, kreativ leder-duoen hos Try.

– De har den fine kombinasjonen av idestyrke og god menneskelig innsikt. Det kjennes veldig godt å ha dem på plass, det er et team både TRY-huset og kundene våre kommer til å ha masse glede av framover.

Det unge teamet er allerede i gang med nye utfordringer i TRY Reklame og er superfornøyd med overgangen.

– Når TRY banker på døra, så åpner du. Det er en ære å få jobbe med så mange flinke folk og utrolig spennende kunder. Et stort selskap, med et stort hjerte for reklamefaget, det er perfekt match for oss, sier Marcus og Torkel.