Metro Branding satser kreativt og henter Frank Undheim

Med et voksende antall kreative prosjekter har Metro Branding hentet inn Frank Undheim fra The Oslo Company som ny kreativ leder i Oslo.

01 Metro Branding Frank Undheim
Frank Undheim er ny kreativ leder i Oslo hos Metro Branding. Han har lang erfaring fra byråer som McCann, Dinamo, Leo Burnett og The Oslo Company – der han blant annet har jobbet med Maarud, Rottefella, Fargerike og Norgesenergi.

– Jeg elsker denne bransjen. Det skjer alltid noe nytt, og utfordringene står i kø. Nå gleder jeg meg til å jobbe enda mer helhetlig i Metro Branding enn det jeg har gjort tidligere, sier Frank Undheim.

Med over 20 års erfaring i bransjen var det blant annet interessen for andre fagområder som fristet den erfarne kreatøren til Metro Branding.

– Etter å ha holdt på så lenge som jeg, rekker man å være innom veldig mange steder som ligner på hverandre. Jeg har savnet et større fokus på teknologi, og det får jeg her. Vi har alle godt av å bryte ut av det vante, og for min del gleder jeg meg til å jobbe kreativitet i samspill med UX og performance, sier den ferske kreative lederen.

Byråleder Cathrine Stensland i Metro Branding karakteriser sin nye kollega som en bauta i bransjen.

– Frank har mye å tilføre oss og kundene våre med sin lange erfaring innen B2C og FMCG-markedet, sier hun og legger ikke skjul på at prosessen med å finne rett kandidat til å lede det kreative teamet i Oslo har vært krevende.

– Det er mange flinke kreative sjeler i bransjen vår, men vi så etter en som også kan ta ansvaret for å bygge vekst og der utpreger Frank seg.

03 Metro Branding Cathrine Stensland
Metro Branding satser kreativt og byråleder Cathrine Stensland gleder seg til å jobbe med Frank Undheim.

Undheim ser selv frem til å løfte Metro Branding ytterligere.

– Å forme egen stilling er også noe jeg har ønsket en lengre periode. Jeg har på mange måter alltid kommet til dekka bord. Særlig når det gjelder en vekstprosess. Det er som oftest andre som har drevet med vekst, også har jeg kun levert innenfor dette. Det er gøy å få ansvar for å bygge vekst selv, i tillegg til å levere som kreatør som jeg alltid har gjort.

Selv etter alle årene har ikke Frank tenkt på å forlate byrålivet. Her har han tilbrakt hele sin yrkeskarriere, hvor det er kundene som stort sett holder han fast:

– Noe av det kuleste er at uansett hvor lang erfaring du har så finnes det ingen garanti for at man har rett. Erfaring betyr ikke nødvendigvis fasit, for det er tross alt mennesker vi jobber med. Jeg digger at vi aldri blir utlærte, sier han

Siden oppstart i august har ikke den kreative lederen ligget på latsiden i den nyopprettede stillingen.

– Noen ganger kan man jo tenke «hvorfor holder man på med dette?». Jeg er jo en fyr som liker å gønne på når jeg først får en oppgave. Den beste måten å starte i en ny rolle er alltid å begynne å jobbe med en gang. Så langt har jeg ikke ført så mange interne timer, for å si det sånn, sier Undheim.