Minnesota får rådgiver fra Fuel

Minnesota Brand Agency styrker laget ytterligere og har nå ansatt Benedicte Unhjem Johansen som ny merkevarerådgiver.

Unhjem Johansen
Sentralt: Benedicte Unhjem Johansen foran inngangspartiet til Minnesota i Karl Johans Gate 25.

Benedicte Unhjem Johansen har hatt sentrale roller i flere medie -og reklamebyråer, og var senest partner og strategisk rådgiver i Fuel Reklamebyrå, som meldte oppbud like før jul. Ifølge rådgiveren var det flere spennende muligheter som dukket opp i etterkant, men valget falt på Minnesota Brand Agency i Karl Johans gate, der hun nå blir en del av rådgiverteamet.

– Jeg ønsker å jobbe med fremoverlente og dyktige folk og det forstod jeg umiddelbart at fantes hos Minnesota. Når de i tillegg har sterkt fokus på kulturbygging og det ryktes om at det er et spesielt bra sted å jobbe, ja da var jeg ikke i tvil om veien videre. Det krevde ikke mange samtalene før begge parter forstod at her var det en god match, sier Benedicte Unhjem Johansen.

– Benedictes unike bakgrunn og ekspertise også innenfor medieforståelse vil utvilsomt berike vårt team og styrke verdien vi gir til våre kunder. Benedictes ankomst markerer et betydelig tilskudd til vår familie, og det er med glede vi ønsker henne velkommen, sier byråleder Christina Øverland Engelsen.

– Jeg ble trigget av deres brennende engasjement og kompetanse på kreativ og strategisk merkevarebygging samt deres tydelige strategi og ambisjon om å bli Norges råeste merkevarbyrå, fortsetter Unhjem Johansen.

Hun har tidligere jobbet med kunder som Bama, KLP Eiendom (Fornebu S, Glasmagasinet), Diplom-Is, Salmon Brands, Orkla og Selvaag. Minnesota har kundeportefølje som blant annet innholder DNV, Pareto Securities, Mills, Johnson&Johnson og Thune.