MK Norway vokser i Oslo

Øystein Vik er ny AD ved oslobasen til MK Norway Reklamebyrå.

42030 75998 original
Øystein Vik. Foto: MK Norway Reklamebyrå

Øystein Vik har en sterk internasjonal bakgrunn fra byråer som Leo Burnett Budapest og Jung von Matt Hamburg, og kommer senest fra Kitchen i Oslo.

– Øysteins internasjonale bakgrunn og kompetansemiks passer perfekt for oss, sier Einar Rustad Nilssen, Oslo-sjef i byrået.

– Øystein har fartstid fra internasjonalt sterke byråer, og er utdannet fra Miami Ad School, en av verdens ledende reklameskoler. Vi har ambisjoner om å vokse ytterligere i Oslo og Øystein blir en viktig del av denne satsningen, sier Rustad Nilssen.

Vik kommer fra en stilling som AD og formgiver i Kitchen.

Internasjonal prisvinner

– MK Norway er et spennende og utradisjonelt byrå, med flinke folk i høy fart. Jeg gleder meg til å bli en del av denne gjengen, sier Vik som allerede er på plass i byråets kontorer i Rådhusgaten.

– MK Norway satsning i Oslo er i ferd med å gi gode resultater. Oslokundene begynner å få øynene opp for oss og vi får godt gehør for vår merkevaretenkning. Samtidig er det viktig for oss med «one agency»-tenkningen som gjør oss til et slagkraftig alternativ for hele Norge. Fortsettelsen skal bli virkelig spennende, avslutter Oslo-sjefen.

Vik er utdannet Art Director fra Miami Ad School og har vært innom byråer som Leo Burnett Budapest, Jung von Matt Hamburg, BBDO Oslo og Kitchen. Han har jobbet med kunder som JEEP, Meny, Norwegian, Statens vegvesen, Sparkasse bank, ICA, Fretex, Chevrolet og Posten.

Han har vunnet priser i Epica, D&AD og London International Awards, er vinner av Clio Future Gold og har representert Norge i Cannes Young Lions.