MK satser internasjonalt

Ny ledergruppe er ansatt, et kommunikasjonstalent fra New York starter i januar og selskapet utforsker nå mulighetene utenfor Norges grenser.

6628 1e255 original

I høst etablerte bergensbyrået MK seg i hovedstaden.

– Etableringen i Oslo har gått over all forventning. Vi har kommet nærmere både kunder, produksjonsmiljøer og bransjen for øvrig. En rekke nye potensielle kunder har også fått øynene opp for vårt byråalternativ, noe vi er veldig glade for. Oslo var ikke så skremmende som vi først trodde, sier Selle.

Doffen kommer.
MK får Doffen Trellevik med på laget når han returnerer fra USA etter å ha jobbet for Crispin Porter + Bogusky og Leo Burnett.

– Doffen er uredd, og en som har våget å tenke nytt med å banke på døren til verdens beste byråer. Han er utvilsomt også et stort talent. At han nå velger å begynne hos oss er vi veldig glade for og han blir en viktig bidragsyter i vår internasjonale satsning, sier Selle.

Internasjonalt lederteam.
I tråd med MKs strategi om å bli et internasjonal byråalternativ, har MK ansatt et nytt internasjonalt lederteam som har ansvaret for henholdsvis Creative Department, Client Services og Interactive.

• Armando Zuniga (US/Mexico)er ansatt som ny Creative Director. Zuniga har jobbet hos internasjonale byråer som DDB Chicago, Leo Burnett Mexico City, Young & Rubicam og Publicis med kunder som McDonald’s, Procter & Gamble, Visa, Danone, Lincoln, Kellogg’s, Capital One og Domecq. Han har vunnet priser for sin kreativitet i en rekke internasjonale konkurranser.

• Einar Rustad Nilssen er ansatt som ny Account Director i MK. Master i kommunikasjon ved Bond University i Queensland, Australia. Han har tidligere jobbet som Account Director for TBWA/Helsinki med kundeansvar i Norden og Baltikum.

• Tobias Næss er ansatt som ny Interactive Director i byrået. Tobias har lang og allsidig erfaring fra nettbransjen. Startet som med interaktiv utvikling på slutten av 1990 tallet noe som skaffet ham plass i Næringsdepartementets forum for IT-næringen. Næss har vært med å starte Oktan Digital og sitt eget web- og applikasjonsbyrå Powow.

• Svein Roger Selle fortsetter som byråleder. Selle har blant annet bakgrunn som senior partner i Geelmuyden.Kiese Skandinavia hvor han jobbet med kunder i hele Norden. Han arbeidet også fast ved selskapets kontor i Stockholm.

Søker forretningsmuligheter utenfor Norden. – Da vi etablerte MK som et alternativ til de tradisjonelle Oslobyråene var det mange som trakk på smilebåndet. Nå er vi stolte over at vi har klart å ta en tydelig nasjonal posisjon. Men vi er ikke fornøyde med det. Vi tror at det er et marked for Skandinavisk kommunikasjonsforståelse og digital innsikt også utenfor Norden og nå ser vi etter nye forretningsmuligheter i andre deler av verden. Hvor vi ender vet vi ikke, men vi har nå dialog med potensielle partnere i blant annet Brasil. Et land hvor Norge allerede er sterkt representert gjennom mange bedrifter og hvor flere av våre ansatte har gode relasjoner, sier Selle.

På bildet fra venstre: Svein Roger Selle (bak), Einar Rustad Nilssen, Armando Zuniga, Tobias Næss (blå skjorte).