Morgenstern henter Alexander Mostue fra Publicis Kitchen

Alexander Mostue har begynt som strategisk rådgiver i Morgenstern. Reklamebyrået har også rekruttert Marianne Strandly som prosjektleder.

Marianne Alex Morgenstern
Fra venstre: Marianne Strandly, Camilla Kim Kielland og Alexander Mostue.

– Det føles godt, og som et godt tidspunkt å lande her. Kjernekompetanse viser seg gang på gang å være noe som ikke går av moten, og Morgenstern er kanskje det aller tydeligste byrået i landet. Først og fremst takket være rause folk, en sterk kultur og faglig integritet. Forhåpentligvis har jeg noe å bidra med på alle fronter, sier Alexander Mostue.

Mostue har de siste årene vært rådgiver og strategisk leder i Publicis Kitchen, der han jobbet med kunder som Elkjøp Nordic og Framtiden i våre hender. Før det jobbet han flere år som rådgiver i Futatsu, som siden fusjonerte med Ernö og ble til Atyp, som han også var med å starte.

– Jeg skal innrømme at det har vært vanskelig å finne «den perfekte rådgiver»; det vil si en som både er sterk strategisk og analytisk, har kommersiell teft, solid byråerfaring – og som matcher oss. Da er det gøy å kunne dele nyheten om at vi har gjort et kupp i Alexander. Kilder jeg ikke kan røpe har gitt ham de beste skussmål, og det stemmer svært godt med inntrykket vi har fått. Alexander styrker den strategiske kompetansen i Morgenstern, så heldige er de kundene som får jobbe med ham – og heldige er vi, sier Camilla Kim Kielland, byråleder i Morgenstern.

Marianne sklir rett inn

Mostue er ikke den eneste nye kollegaen i Morgenstern. Byrået har også rekruttert Marianne Strandly, i rollen som prosjektleder, i første omgang i et vikariat. Strandly kommer fra rollen som leder for etterarbeidsgruppen i NRK Produksjon, men har tidligere jobbet 11 år i TRY Apt, blant annet som leder for TRY Motion.

– Vi har lenge hatt et godt øye til Marianne, ikke minst fordi flere hos oss har hatt henne som kollega tidligere, og vet hvor utrolig dyktig, pålitelig og hyggelig hun er. Endelig fikk vi muligheten til å rekruttere henne, og hennes lange erfaring som produsent og prosjektleder gjør at hun sklir rett inn hos oss, og er fullt operativ fra dag én, sier Kielland.

– Jeg er utrolig glad for muligheten til å være en del av Morgenstern, med et så høyt faglig og kreativt nivå, sier Marianne Strandly. – Jeg har vært tiltrukket av Morgenstern med alle de dyktige og fine folka lenge og føler meg hjemme allerede etter en uke i jobben. Det å i tillegg kunne jobbe ekstra tett på filmproduksjon med Morgensterns interne produksjonsavdeling, passer utmerket med min bakgrunn, fortsetter hun.

Morgenstern teller i dag 32 faste ansatte, med kjernekompetanse innen kreativitet, strategisk rådgivning, film, design, motion og prosjektledelse. På kundelisten finner vi blant andre FINN, Ice, VG, Widerøe, Sparebank1, PowerOffice og Boots Apotek.