Morgenstern henter ny rådgiver fra Publicis Kitchen

Carina Lladò begynte denne uken som strategisk rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, byrået hun for flere år siden forsøkte å kuppe.

Morgenstern Foto 011222
På bildet fra venstre: Anders Muurman Holm, kreativ leder, Carina Lladò, strategisk rådgiver og Camilla Kim Kielland, byråleder.

– For flere år siden, i rollen som konstituert daglig leder i Nord DDB, forsøkte vi å kuppe hele etableringen av Morgenstern. Målet var å få gjengen til å begynne i Nord DDB isteden, men jeg er glad de fulgte planen og etablerte det som nå er blitt et av Norges aller beste kommunikasjonsmiljøer. Sirkelen er sluttet og nå er jeg skikkelig glad for å bli en del av Morgenstern, sier Carina Lladò.

Carina har de siste fire årene vært rådgiver i Publicis Kitchen, der hun siste året var nordisk kundeansvarlig for deres største kunde, Elkjøp. Før det jobbet hun som rådgiver for blant annet dagligvarekjeden MENY, og hun har også erfaring fra byråene SDG, McCann og Dist.

– Selv om iveren står i taket over endelig å være igang i Morgenstern, er det viktig for meg å presisere at jeg har hatt inspirerende og lærerike år i Publicis Kitchen, med fine kunder og kunnskapsrike kollegaer. Jeg ønsker dem alt godt videre, sier hun.

Lett lenge etter riktig person

– Carina er en førjulsgave vi har ventet lenge på. Rekruttering er noe av det aller viktigste vi gjør, og fordi vi er et transparent og mellomstort byrå med flat struktur er det viktig at hver eneste ansatt er en faglig og kulturell match. Med Carina på laget styrker vi vår strategiske kompetanse, og vår kapasitet totalt sett – ikke minst på newbiz-fronten. I tillegg er hun veldig hyggelig og kul, så også sosialt vil hun være et verdifullt tilskudd i byrået, sier Camilla Kim Kielland, byråleder i Morgenstern.

Morgenstern teller i dag 27 faste ansatte, med kjernekompetanse innen kreativitet, strategisk rådgivning, film, design og prosjektledelse. På kundelisten finner vi blant annet FINN, VG, Widerøe, Sparebank1, PowerOffice, DNT, Boots Apotek og CARE Norge.

– 2022 har så langt vært et bra år for oss; vi har fått gjøre utrolig mange morsomme jobber som har gitt gode resultater for våre kunder, og selv om markedet er volatilt har vi tro på at 2023 også vil by på mye gøy, ikke minst med Carina på laget, sier Kielland.