Motion Blur styrker opp

Helene Preus tar over rollen som daglig leder, mens Nina Lorentzen blir eksekutiv produsent for reklame. Samtidig er Ivan Jamne ansatt som ny produsent.

DSC05860
Espen Horn, Nina Lorentzen, Helene Preus og Ivan Jamne. Foto: Motion Blur

Produksjonsselskapet Motion Blur melder om «betydelig vekst i 2021», og de har nå styrker teamet slik at alle produksjoner får den oppmerksomhet de fortjener, uansett størrelse og annonsør. Espen Horn har gitt daglig leder-hatten videre til Helene Preus som har vært i selskapet i snart 17 år. Det skal gi Horn mer tid til å fokusere på produksjoner – både reklame og langformat. Nina Lorentzen har trådt inn i rollen som eksekutiv produsent på reklame, og har fått med seg produsent Ivan Jamne.

Behov for ny produsent

Preus og Lorentzen hadde gradvise overganger til sine roller i løpet av første kvartal i 2021, og Jamne startet opp Januar 2022.

– Med utvidelser i registallen, som med talentene Thomas Hilland, Emilie Beck, Jarand Herdal, Alexander Zwart og Petter Holmsen, og en betydelig økning i produksjonsmengde, har vi sett et behov for å få inn en erfaren og dyktig produsent til. Ivan Jamne, treffer på akkurat det vi trenger, og vi er strålende fornøyde med å ha han med på laget, forteller Lorentzen

Jamne har bred erfaring fra bransjen, og har tidligere jobbet med internasjonale reklameproduksjoner i Bangkok, som eksekutiv produsent i Clockwork, og kommer nå fra Pravda.

– Jeg syns det er veldig spennende å danne team med Nina Lorentzen og Helene Preus i Motion Blur. Det var selvsagt vemodig å forlate Pravda og alle de fantastiske menneskene der, men jeg var veldig trygg på at dette var riktig valg for meg etter lange samtaler med Nina og Helene. Nå er vi godt i gang, jeg trives veldig godt og er stolt av å representere Motion Blur, deler Jamne.