Neue vokser videre med fire nye

Designbyrået er blitt dobbelt så stort på ett år.

Neue Mathias Fossum large
Fra venstre: Kreativ leder Lars Håvard Dahlstrøm, design manager Sophie Stabell, design manager Mathilde Emilie Johnsen, designer Kristine Prestegaard og designer Elise Tobiasson.

I løpet av det siste året har designbyrået Neue vokst fra ni til 18 personer. Veksten er et resultat av satsningen på digital kompetanse, og nåå tar byrået til seg flere talentfulle designere og design managere for å dekke etterspørselen.

– I Neue ønsker vi å lage løsninger som skaper nye perspektiver, til det beste for merkevarer og samfunn. Da er vi avhengige av fagpersoner som tør å utfordre, har både hjertet og hjernen på riktig sted og som gjør skikkelig håndverk. De fire siste som har kommet ombord den siste tiden har styrket vår evne til å omsette strategi og kultur til identiteter og distinkte digitale opplevelser, sier kreativ leder i Neue, Lars Håvard Dahlstrøm.

Tidenes første digitale delegasjonsreise

Byrået har det siste året blant annet stått bak nye digitale løsninger for Innovasjon Norge-satsingen på Merkevaren Norge. Tidenes første digitale delegasjonsreise ble gjennomført til San Francisco basert på løsningen til Neue og søsterselskapet Los&Co. Parallelt har de også utviklet og designet Jordans digitale verktøy, «Sånn», samt utviklet nye nettsider for Music Norway.

– Kunst, kultur og teknologi ligger hjertet mitt nært. Som designer har jeg alltid trivdes med å jobbe ut identiteter og utforske løsninger på tvers av flater. Med det i bakhodet føltes Neue som en veldig riktig retning. Neue er et byrå jeg har sett opp til lenge, og som er og har vært en utfordrer på mange nivåer i bransjen, sier Elise Tobiasson, som kommer fra Deloitte Digital.

I tillegg til Elise Tobiassen melder også Kristine Prestegaard overgang fra Grid til Neue.

– Neue representerer mye av det jeg står for og tror på som designer; sterke konsepter, solid håndverk og innovative løsninger. At de i tillegg er en vilt fin gjeng gjorde Neue til et lett valg å ta.

Fra Astrup Fearnley og Schibsted

Mathilde Emilie Johnsen ansettes som design manager. Hun kommer fra stillingen som leder for Kommunikasjon- og marked i Astrup Fearnley Museet.

– Jeg valgte å gå til Neue fordi byrået jobber med merkevarer som representerer både kulturlivet og næringslivet. Dette spennet har jeg alltid vært interessert i, og jeg tror at det oppstår nye muligheter for merkevarer når kunst, kommunikasjon og markedsføring får spille en rolle, sier Johnsen.

Også Sophie Stabell begynner som design manager hos Neue. Med bakgrunn fra blant annet Schibsted og Los&Co vil hun være en viktig ressurs i tverrfaglige prosjekter mellom søsterbyråene i Ocean-gruppen.

– Jeg er veldig glad for å bli en del av Neue og å få være med satsningen med å skape digitale merkevareopplevelser. Et byrå med inspirerende, dyktige og hyggelige folk!