Nøkkelpersoner fra Dist og Carat til DDB

Toppsjef Pelle Josephson i DDB Oslo kaprer sentrale krefter fra nedlagte Dist.

8441 64483 original

Etter en lang bølgedal reiser DDB Oslo seg med store ambisjoner og et erklært mål om å gjenvinne posisjonen blant de ypperste i den norske reklamebransjen. Ifølge byrået tar de nå et stort skritt i denne retningen.

Før nedleggelsen i september markerte idebyrået Dist seg som et av de de mest spennende nye kommunikasjonsmiljøene i Norge, og nå snapper altså DDB inn flere av byråets nøkkelpersoner: Disse fem er Finn Kristian Eidem Knudsen, Eirik Sørensen, Carina Llado og Eldar Skylstad (alle fra Dist), samt Petter Gulli (fra Carat).

Kreativ ledertrio.
Alle fem vil ha sentrale roller i firmaet. Skylstad blir viseadministrerende direktør og kundedirektør. Llado får en sentral rolle som leder av prosjektapparatet. Knudsen og Sørensen blir kreative ledere og vil sammen med Gulli som får tittelen Planning Director, være ansvarlig for å heve det kreative nivået i DDB ytterligere.

– Er det én ting vi skal ta med oss videre fra Dist, så er det troen på kanaluavhengighet og at de beste løsningene er de som tar utgangspunkt i kundens forretningsmessige utfordringer. Vi skal med andre ord fortsette å etterstrebe de jobbene som ikke nødvendigvis ser ut som reklame, men som fremdeles er det. Her satser DDB knallhardt, og ambisjonene er like høye som våre, forteller Eirik Sørensen og Finn Knudsen.

En veldig god nyhet.
– Det er utrolig morsomt å få ombord den kompetansen og energien som denne gjengen står for. Disse ansettelsene er nøkkelen til hvordan vi skal styrke vårt tilbud både strategisk og kreativt. Dette er en veldig god nyhet for alle våre kunder, sier administrerende direktør Pelle Josephson i DDB Oslo.

– Det er ikke ofte du møter folk som deler den samme visjonen og viljen til å forandre seg, men med disse fem følte jeg det umiddelbart, og da må du bare kjøre på, fortsetter Josephson

– Vi har hele tiden vært klare på at vi har høye ambisjoner, og at vi ønsker å bygge et integrert byrå med et digitalt fokus som kan slåss mot de aller beste. Vi har kontinuerlig styrket oss på de digitale områdene, og nå tar vi altså det neste store skrittet mot målet.

Internasjonalt fokus. – DDBs fokus på kreativitet internasjonalt har vært svært viktig for valget av byrå sier alle fem i en samlet uttalelse.

– Det er mange byråer her hjemme som er bra kreativt, men ingen er med i et globalt nettverk som består av noen av verdens mest kreative og nyskapende byråer. Et nettverk vi skal dra nytte av for å utvikle byrået videre, og for å gjøre enda mer effektive jobber for kundene våre.

DDB Oslo blir nå 32 personer og kundelisten omfatter kunder som SAS, McDonalds, Peugeot, Nordea, Codan, Stena Line, Statnett og Pepsi.

På bildet: Pelle Josephseon, Eirik Sørensen, Finn Kristian Eidem Knudsen, Carina Llado, Petter Gulli og Einar Skylstad. Foto: DDB