Norges største innholdsbyrå er blitt enda større

Schibsted Partnerstudio har hatt en formidabel vekst og har nettopp gjennomført tidenes største ansettelsesrunde.

Nyansatte1

– Vi snakker nysigneringer på øverste hylle, sier innholdssjef Svein Arne Haavik og understreker:

– Svært mange meget kompetente kommersielle innholdsprodusenter søker seg nå til oss. I løpet av de snart seks årene vi har drevet med innholdsmarkedsføring, har ikke gjennomsnittsnivået på søkermassen vært i nærheten av så høyt som nå.

De siste ukene har Partnerstudio blitt hele ti kollegaer rikere innen kommersiell rådgivning og innholdsproduksjon. Når alle er på plass, vil gjengen bestå av 62 dedikerte ansatte.

– Vi skal være det ledende innholdsbyrået i Norge som skaper effekt for kundene ved kvalitetsinnhold. Da er det avgjørende at vi klarer å rekruttere de aller beste folkene, og det er alle nyansettelsene et bevis på at vi gjør, sier Jonas Ibsen Brynildsrud, leder for Schibsted Partnerstudio.

Nye kommersielle rådgivere i Oslo

Truls Lystad (29) kommer fra rollen som digital rådgiver og kundeansvarlig i Starcom, hvor han har jobbet med annonsører innen bank og finans, telekom, bil og FMCG.

– Jeg er stolt over å være en del av Norges beste contentbyrå, samt jobbe for den mest attraktive arbeidsplassen i kommunikasjonsbransjen, sier han.

Mari Eriksen Thalberg (40) kommer fra We Made hvor hun har hatt rolle som senior rådgiver det siste året. Før det har hun jobbet som daglig leder for Kashmina of Norway og vært syv år i Egmont publishing som key account manager.

– Partnerstudio er nyskapende og en ledestjerne innen innholdsmarkedsføring. Det kombinert med distribusjonsmulighetene til Schibsted, gjør at vi kan tilby kundene noe helt overlegent og unikt, sier Mari.

Nye innholdsprodusenter og prosjektledere i Oslo

Espen Skogen (38) kommer fra stillingen som redaktør og innholdsrådgiver i HyperRedink, og tidligere var han tolv år i Bonnier Media i roller som innsiktsansvarlig og digital redaktør.

– Min nye arbeidsgiver har stukket av med Byråprofil for beste contentbyrå de tre siste årene, og konsernet topper Teft-rapporten som beste arbeidsgiver år etter år. Jeg gleder meg over å være en del av dette vinnerlaget.

Ane-Marthe Pedersen (26) kommer fra Norsk Tipping hvor hun har hatt rolle som digital innholdsprodusent. Hun har jobbet både foran og bak kamera.

– Partnerstudio sin sentrale rolle i dagens mediesamfunn, samt fremoverlente og faglig dyktige måte å jobbe på, er imponerende og attraktivt for en med et brennende engasjement for historiefortelling, sier Ane-Marthe.

Heidi Fjørtoft Klokk (36) er ansatt som visuell innholdsprodusent og videojournalist i Partnerstudio. Heidi kommer fra NRK der hun de siste 14 årene har jobbet som videojournalist, stillbildefotograf og multimedieprodusent.

– Tiden er inne for å bruke kreativiteten på en ny måte. Jeg gleder meg til å bli en del av den dyktige gjengen og få være med på å utvikle godt og spennende innhold for Schibsted sine kunder, sier hun.

Ylva Vethe (33) kommer fra stillingen som innholdsprodusent, rådgiver og prosjektleder i Gambit Hill+Knowlton. Nå skal hun jobbe med både eksisterende kunder, samt bidra sterkt til å hente inn nye annonsører.

– Jeg har hørt mye bra om både forretningsmodellen og kulturen, så da muligheten dukket opp takket jeg selvfølgelig ja. Nå gleder jeg meg til å klekke ut gode ideer og skape resultater for kundene sammen med Norges sterkeste content-team.

Jonas Wikborg (31) er ansatt som innholdsprodusent og prosjektleder i Schibsted Partnerstudio. Han er utdannet journalist og har jobbet i VG, Dagbladet og DittOslo.

– Måten man jobber med kommunikasjon, innhold og presentasjon er noe som har fanget interessen min. Arbeidsoppgavene og miljøet virker rett og slett knall, og jeg ser frem til å bidra med å lage historier som når ut, treffer og engasjerer det norske folk.

Ida Save (29) kommer fra stillingen som kommunikasjons- og markedsansvarlig i Compass Fairs. Save har tidligere jobbet som journalist i Romerikes Blad og Khrono.

– Inn i jobben tar jeg med meg både redaksjonell og kommersiell erfaring, og jeg ser frem til å kombinere arbeidet med å formidle gode historier til publikum, samtidig som man leverer resultatene kundene ønsker seg.

Nye i vest

Olav Rege Olsen (38) var en del av Partnerstudio under oppstarten av Stavanger-kontoret, og er nå tilbake i rollen som innholdsprodusent og prosjektleder. Han har lang redaksjonell erfaring fra Schibsted og Stavanger Aftenblad, sist som gruppeleder i Stavanger-redaksjonen.

– Målet er å skape kommersielt innhold av høy kvalitet som gir kundene våre i Stavanger god effekt. Videre er det positivt for meg at man i denne rollen får være med å bidra til å finansiere kvalitetsjournalstikken i Schibsteds mediehus, sier Olav.

Anita Grimstad (33) er ansatt som kommersiell rådgiver i Partnerstudio sitt team i Bergen og Stavanger. Hun kommer sist fra stillingen som salgsleder i Schibsted Bergen.

– Det er stor stas å få bli med på reisen til Norges beste innholdsbyrå! Jeg gleder meg til å lære mer om faget, jobbe med de dyktigste folkene og finne de beste løsningene for kundene våre. Det er store ambisjoner for region vest, hvor jeg håper å bidra med salgskraft, en drive og gjerne nye ideer til hvordan vi sammen kan slå flere rekorder, sier Anita.

Om Schibsted Partnerstudio

Partnerstudio leverer innhold fra A til Å på tvers av alle Schibsteds flater. Med en omsetning på over 170 millioner er Schibsted-byrået Norges største innen innholdsmarkedsføring.