Ny markeds- og kommunikasjonsdirektør i Felleskjøpet Agri
Line Hildonen Ramstad er ansatt som ny markeds- og kommunikasjonsdirektør i Felleskjøpet Agri og går inn i konsernledelsen i selskapet.
Line Hildonen Ramstad kommer fra Ringnes AS hvor hun som Vice President Marketing har vært øverste ansvarlige for markedsføring i selskapet. Hun har også 10 års erfaring fra samvirke-organisering og landbruk blant annet som Brand Director i TINE SA. I Felleskjøpet får Ramstad ansvar for markedsføring, kommunikasjon og digitale kanaler.
– Vi er svært glade for å få Line med på laget. Felleskjøpet er et konsern med omfattende virksomhet med produkter og tjenester i mange markeder. Selskapet er i endring i takt med landbruket og digitaliseringen i samfunnet, og jeg ser frem til å få inn en ressurs som Line med hennes bakgrunn og erfaring, sier Terje Johansen, som er konstituert konsernsjef i Felleskjøpet Agri.
– En svært sterk og unik merkevare
I tillegg til erfaring fra Ringnes og Tine, har Ramstad også bakgrunn fra Orkla, både i Lilleborg og Orkla Health. Hun har lang erfaring som leder og er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.
– Felleskjøpet representerer det jordnære, og har en svært viktig rolle i norsk matproduksjon og bærekraftig utnyttelse av våre ressurser. Landbruket er også en teknologi-drevet næring med store muligheter, og nettopp denne kombinasjonen var en av grunnene til at jeg tok denne jobben. I tillegg har Felleskjøpet en svært sterk og unik merkevare i Norge, noe som er en drøm å jobbe med for en markedsfører, sier Ramstad.