Nye folk i SDG

Fem stoler fylles opp hos Scandinavian Design Group i form av tre rådgivere og to designere.

9947 59f97 original

Den tidligere senior-designeren Tobias Apelgren startet i november 2012, etter et to og et halvt års opphold utefor SDG. Denne tiden brukte han på å starte Snøhetta Design, men han er nå tilbake som Client Director i SDG.

Caroline von Hoyningen-Huun er helt ny i SDG, men godt kjent fra flere av prosjektene hun har ledet fra kundesiden. Von Hoyningen-Huun har 17 års erfaring med helhetlig merkevarebygging både fra reklame- og designbyråer, fra kundesiden og prosjekter for oppdragsgivere gjennom egen næring. Hun har vært prosjektleder, prosessleder, rådgiver og design- og merkevareansvarlig, og er utdannet innen markedskommunikasjon ved Norges Markedshøyskole.

Eirik Langås er ansatt som digital planner, og har spesialkompetanse innenfor digital tjenesteutvikling og opplevelsesdesign. Han har jobbet i ulike byråer i Sveits og Tyskland, og de siste fem årene i Making Waves i Oslo. Han er opptatt av designmetode- og prosess og underviser i strategisk design ved Høgskulen i Volda. Han er utdannet siviløkonom med fordypning i Media & Communication Management fra Universitet i St. Gallen, Sveits.

SDG har også ansatt sin første service-designer: Sara Hardy har en mastergrad i sosial innovasjon, med servicedesign-erfaring fra prosjekter i blant annet Danmark, Kina og India.

Madeleine Skjelland Eriksen er ansatt som junior-designer, og er utdannet grafisk designer ved Westerdals School Of Communication. Hun var en del av det studentdrevne designbyrået Studio 3, som arbeidet for ulike oppdragsgivere.

På bildet fra venstre: Eirik Langås, Caroline von Hoyningen-Huun, Sara Hardy, Madeleine Skjelland Eriksen og Tobias Apelgren. Foto: Nina Sortland