Nye folk i SDG

Scandinavian Design Group ansetter en tidligere klesdesigner, en tidligere glasskunstner, en multidisiplinær designer, en serieentrepenør og en prosjektleder.

76012 94331 original
Fra venstre: Oda Midtlyng Klempe, Therese Jacobsen, Ann Viola Ulvin, Castilñano Simoons, Jannicke Øiaas og Andreas Sogn Bjørkeng. Foto: Even Suseg

– Vi starter høstsemesteret med å fylle opp med fire multidisiplinære designere og en prosessleder for å dekke opp for en stadig økende oppdragsmengde, sier administrerende direktør Jannicke Øiaas.

Castilñano Simoons har vært i gang siden april. Han er allerede godt bevandret i Oslos oppstartsmiljø og kombinerer en stilling som UX-designer i SDG med flere egne prosjekter, blant annet Bad Norwegian og Oslo Brewing Co.

Oda Midtlyng Klempe har en bachelor i klesdesign fra Paris og har også erfaring fra egen virksomhet, som medgründer av klesmerket SØLV. Interessen for å teste ut nye forretningsmodeller førte henne til en Master i design fra AHO med spesialisering i interaksjon og systemorientert design.

Ann Viola Ulvin har både en Bachelor i Formgiving og en Bachelor i Industridesign. Hun har blant annet designet glass for Magnor Glassverk. På veien har hun, som Oda, tatt en Master i interaksjon-, tjeneste- og systemorientert design fra AHO, med hovedvekt på tjenestedesign.

Andreas Sogn Bjørkeng er av den nye skolen multidisiplinære designere. Han jobber plattformuavhengig og er en konseptuelt sterk og skrivefør designer med en Bachelor fra Westerdals School of Communication.

Therese Jacobsen har en Master of Science in Business fra BI og har vært prosjektleder for store tjenestedesignsprosjekter i Posten/Bring. Hun vil i hovedsak jobbe som planner og prosjektleder knyttet til tjenesteinnovasjon og digital utvikling.

– Vi er opptatt av å bygge et lag av forskjellighet fordi vi vet hvor viktig det er å kombinere ulike fagkompetanser og designdisipliner for å hjelpe kundene våre å skape helhetlige merkevareopplevelser på tvers av alle plattformer. Da hjelper det godt at folk har et sterkt utviklet endringsgen, har erfaring fra egen virksomhet og vet hva som skal til for å lykkes med å utvikle nye forretningsmodeller. Vi ser et stadig økende behov for kompetanse knyttet til UX og tjenesteinnovasjon og er derfor veldig glade for å få denne gjengen til Scandinavian Design Group, sier Jannicke Øiaas.