Nye kreative og digitale krefter til Fjuz

Fjuz styrker satsingen på kreative konsepter og digital markedsføring med to nyansettelser: Art Director Jonas Thire og performance-spesialist Robin Askevold.

Robin Askevold og Jonas Thirex
Fra venstre: Performance-spesialist Robin Askevold og art director Jonas Thire.

De nye tilskuddene er art director Jonas Thire og performance-spesialist Robin Askevold, som ifølge sin nye arbeidsgivere er «to kløppere på henholdsvis idé- og konseptutvikling samt resultatbasert markedsføring».

– Det er travle tider i Fjuz med mange spennende prosjekter og herlige kunder. Vi jobber med et mangfold av bransjer, der kreativ og digital markedsføring er to viktige drivkrefter i vår satsing. Vi er glade for å ha fått så flinke folk til Fjuz, sier byråleder Lene Syvertsen Olsson.

Gode ideer i bånn

Jonas Thire er utdannet art director fra Westerdals. Etter å ha levd rockestjerne-drømmen og jobbet i musikkbransjen i noen år, søkte han seg tilbake til reklamebransjen. Siden den gang har Thire jobbet i byråer som Fasett, Neolab og Knowit Experience. Det siste året har han vært med å videreutvikle og bygge MINIMEIS-merkevaren sammen med gründerne.

– Det som driver meg er å skape unike konsepter og finne historier som engasjerer. Jeg er en forkjemper for å ha den gode ideen i bånn – den som både kan flytte fjell og selge potetskrell, sier Thire.

– Fjuz består av bra folk og masse spennende kunder, så jeg gleder meg til å komme i gang.

Fjuz har fått en AD og kreatør som passer byrået ypperlig, mener kreativ leder Veronika Skjold Jevne.

– Jonas er erfaren, nysgjerrig, faglig sterk og en tvers gjennom likandes type. Akkurat det vi var på utkikk etter! Han vil være en viktig brikke i å bygge et sterkere Fjuz hvor alle bidrar med sin unike fagkompetanse.

Sammen om å lykkes

Robin Askevold kommer fra digitalbyrået s360 (tidligere Sempro), hvor han jobbet med performance for merkevarer som Norways Best, USBL, Subaru og Hydro. Han har fem års erfaring som digital markedsfører.

– SEM og SEO er det jeg liker aller best å jobbe med. I tillegg er jeg glad i å være kreativ! Bakgrunnen min innen foto, design og animasjon har blitt et viktig verktøy i hverdagen, forteller Askevold.

– Jeg trives best når forskjellige faggrupper jobber sammen om å lykkes. Det er mye man kan lære av hverandre ved å utveksle ideer og resultater, og i Fjuz er alle faggruppene representert. Fremover skal vi strekke oss mot enda større SEO- og E-Commerce prosjekter.