Nye kreatører på plass i KIND

Oppdragsmengden øker nasjonalt og internasjonalt, og Kind styrker sitt kreative team med flere nye talenter.

Nye Designere
Øverst fra venstre: Piotr Deres, Clara Auda, Mihail Mihaylov og Stian Servoss. Foto: KIND

Mihail Mihaylov, grafisk designer, er fra Bulgaria og har 15 års erfaring fra Norge, Nederland og Bulgaria. Han har en bachelor i bokdesign og illustrasjon fra National Academy of Arts, Sofia, Bulgaria og en master i design og visuell kommunikasjon fra AKV St Joost, Breda, i Nederland.

– Jeg ønsket å jobbe i et større og mer internasjonalt rettet brandig-byrå, med svært høye krav til kvalitet og leveranse, sier Mihaylov.

Clara Auda, grafisk designer, kommer fra Frankrike og har studert kommunikasjon ved universitetet i Lyon, reklame ved Cégep de Jonquière i Canada og har en bachelor i grafisk design fra Design school of UQAM, Montréal, Canada. Før hun kom til Kind jobbet Clara for flere studioer i Canada og Frankrike.

– Jeg ville drømme stort, og i Kind blir drømmene virkeliggjort, sier Auda.

Stian Servoss, foto og filmfotograf, kommer til Kind med solid erfaring fra både TV, dokumentar og film. Han har jobbet med Fjorden Cowboys, laget filmen "Once Aurora", om Aurora Aksnes. Han har også laget flere serier for NRK, vært filmfotograf for TV2-serien «Katastrofen Kielland» og for «Ylvis i Sogn». Stian har sin utdannelse fra Noroff, manus og regi.

– Å lage dokumentarer om folks liv er noe annerledes enn å fortelle en brandstory. Men de handler begge om emosjonell og visuell historiefortelling. Noe Kind er meget dyktige til, sier Servoss.

Piotr Deres, Grafisk designer/Digital designer, er fra Polen og har 10 års erfaring fra diverse byråer i sitt hjemland. Han har en master i Grafisk Design fra Collegium Da Vinci. Piotr har bred erfaring fra arbeid med visuelle identiteter og digitale uttak.

– Det som tiltrakk meg med KIND var verdiene, innovasjonen, løsningene, kjemien i selskapet – rett og slett KINDness

– KIND er et byrå i vekst og er glade for å presentere flere dyktige kreative til teamet vårt. Som et internasjonalt branding-byrå, er det naturlig at vi både tiltrekker oss, og ansetter talenter fra hele verden. Per i dag har vi like mange utenlandske ansatte som vi har nordmenn. Dette ser vi på som en unik stryke, som kommer både vårt team og våre kunder til gode, sier grunnlegger og CEO i KIND, Tom Emil Olsen.