Nye tanter til Tante Randi
Det har gått ett år siden Tante Randi ble et reklamebyrå, som nå huser seks tanter. Tindur Jensson og Magnus Flø er de to siste på laget.
Tante Randi startet opp i november 2017, da Tore Woll forlot Llowbank (nå Hausmann), og satt spaden i blomsterbedet sammen med Glenn Haugen, Zakarias Nadir og Turid Woll.
– Ideen var å drive et reklamebyrå der vi setter menneskene først, og virkelig ta konsekvensen av hva medmenneskelighet betyr i et kreativt byrå. Ansatte foran inntjening, råd foran salg og integritet foran alt, sier Tore Woll.
Og det har vært lønnsomt så langt. Allerede i september rundet Tante Randi 10 millioner i omsetning for 2018, og har ansatt to nye tanter i tillegg til fire faste frilansere:
Tindur Jensson (32) har drevet eventbyrå på Island, og har utdannet seg ved Emergence i Oslo. Han kommer inn som Orkesterleder, en blanding av produksjonsleder og prosessleder, som kjører arbeidsstuer («workshops» på tantespråk) for Tantas kunder, og sørger at alle ideene blir satt ut i livet best mulig.
– Tradisjonell prosjektledelse er ikke så interessant for oss, alle tar ansvar for egen tid, med verktøy som samkjører og gir full oversikt. Det skaper raskere prosesser, og tettere bånd med våre kunder, sier Woll.
Magnus Flø (38) er utdannet siviløkonom og har nylig avsluttet en karriere i finansverden, med rådgivning innen aksjer, obligasjoner og kapitalinnhenting som kjernevirksomhet. Der har forretningsforståelse kombinert med storytelling vært hans viktigste verktøy. Selv om tittelen er «rådgiver», så er han ikke den eneste Tanta som deler ut råd.
– Er man en fagperson, så rådgir man, og Magnus sitt fagfelt er forretningsforståelse, samt evnen til å formulere kundens utfordringer på en måte som enkelt kan oversettes til kreativitet, forteller Woll.
– Fornøyd med rullekaka vår
Woll mener at Tante Randi er på rett kjøl og kurs fordi byrået er tydelige på hva de er og hva de kan.
– Vi er et reklamebyrå, ergo spesialister på å lage kommunikasjonskonsepter, kreative plattformer og reklame. Vi kan ikke søkeordsoptimalisere, sosialt medie-håndtere, mediaplassere og alt det man gjerne påtar seg for å få en større del av kaka. Vi er fornøyd med rullekaka vår, det setter oss i posisjon til å samarbeide i disse bransjeglidningstider, og levere den strategien alle kundens ulike samarbeidspartnere kan samle seg rundt.